V 11 městech vyjedou vozy MHD ozdobené kníry na podporu Movember

Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) se už počtvrté spojilo s nadačním fondem Muži proti rakovině, který je organizátorem akce Movember v České republice. Tramvaje, trolejbusy a autobusy v jedenácti českých městech budou celý listopad jezdit s nalepenými kníry na čele vozu. Dopravní podniky budou o akci informovat například na letácích ve vozech nebo prostřednictvím svých sociálních sítí. Cílem je upozornit na důležitost prevence v oblasti mužského zdraví.

Vozy městské veřejné dopravy potkává denně spousta lidí, navíc ty kníraté opravdu zaujmou. Proto si myslím, že osvětu touto formou můžeme šířit ve velkém, a podpořit tak projekt, který má opravdu smysl. V boji s rakovinou je nejdůležitější prevence a včasný záchyt nemoci a díky nadačnímu fondu Muži proti rakovině se propagace tohoto tématu dostává do povědomí široké veřejnosti,“ řekl předseda SDP ČR Tomáš Pelikán.

Spolupráce mezi organizátory akce Movember a SDP ČR začala v roce 2018, kdy vyjely kníraté vozy do ulic poprvé, akce se každoročně těší velkému ohlasu. V letošním roce se zapojilo jedenáct dopravních podniků, každý z nich má pro propagaci individuální možnosti a kanály. Všechny své vozy vybaví kníry například v Karlových Varech, Pardubicích nebo v Plzni. S kampaní se cestující setkají taky v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Praze nebo v Ústí nad Labem.

Nalepené kníry na našich vozech mají velký úspěch jak u cestujících, tak u našich řidičů a řidiček. I letos jsme připravili soutěž o tři nejhezčí zaměstnanecké kníry, výherci dostanou voucher na večeři. V minulosti se nám do soutěže přihlásily dokonce i zaměstnankyně, které se vyfotily s kníry papírovými. Od majitele restaurace dostaly speciální cenu. Jsme zvědaví, čím nás překvapí letos,“ uvedla za Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou tisková mluvčí Martina Poršová.

V Ostravě polepíme knírem 39 nových tramvají Stadler, Movemberu bude věnována samostatná stránka na našem webu a informovat budeme samozřejmě i na sociálních sítích. Navíc vyhlásíme stejně jako v loňském roce oblíbenou soutěž o nejlepší knír,“ vypočetla aktivity tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Tereza Šnoblová.

Do osvětové kampaně se zapojuje řada zemí, Česká republika prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině, který se od svého vzniku v roce 2012 snaží zlepšit povědomí o nutnosti preventivních prohlídek mužských pohlavních orgánů. Nadační fond Muži proti rakovině podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů, šíří osvětu v této oblasti a pomáhá získat finanční zdroje na nákupy přístrojového vybavení pro léčbu onkologických pacientů. Rakovina prostaty je přitom jedním z nejvíce asymptomatických druhů rakovin.

TZ SDP ČR