Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v týdnu představil 4. ročník bezpečnostní kampaně „Neskákej mi pod kola!“. Součástí kampaně jsou celovozové reklamy na tramvajové soupravě T3R.P a autobusu SOR 12 NB. Vcelku rychle si šotouši všimli, že v textech na tramvajích a autobusu se nachází chyby. Část šotoušů z toho byla znepokojena a výslovně žádala o článek na webiku MHD86.cz, který by DPP zkritizoval. Jenže popravdě, chyby v textech děláme všichni.
Mezi prvními, kteří upozornili na textovou chybu byl Květoslav Podhrádecký na facebookovské stránce DPP a stránka Tramvaje v České republice. Jedná se o chybějící písmeno „c“ ve slově „Nehci“ na boku tramvaje. Druhou slovní zvláštností, o které se zatím tolik nepsalo, je věta „Držet se vyplatí“. V této formulaci je „otištěna“ na tramvaji, ale na autobusu je napsána ve verzi „Držet se se vyplatí“.
Ano, chyby se dělat nemají. Zvlášť, když vizuál kampaně muselo schválit několik lidí v dopravním podniku a v reklamní agentuře. Ale chybovat je lidské. Sám moc dobře vím, že mé články a texty nejsou bezchybné a proto si nedovolím DPP v tomto zkritizovat. A také dobře vím, že chyby v textech dělají radost především těm, kteří s vámi mají nějaký problém. Tyto osoby většinou žádné texty pravidelně nepublikují, často pracují v dělnických profesích a pokud byste se zaměřili na jejich pravopis a gramatiku v postech na sociálních sítích, často by byli rádi za známku 3-.
Buďme k sobě hodnější 😉
P.S.: Slovo „nehci“ mně navodilo vzpomínku na písničku „Nechci nechci“ od Visacího zámku.