V poslední době se významně zvýšil počet tramvají s celovozovou reklamou a ukazuje na marnou snahu vedení Prahy sjednotit design vozidel Pražské integrované dopravy.
Ohledně celovozových reklam na pražských tramvajích vyvstává několik otazníků. Proč ROPID umí donutit autobusové dopravce, aby polepovali pouze malou část svých vozidel a zásadně zakazuje reklamu na oknech a z tramvají se v Praze stává pojízdný cirkus?
Proč jsou dovoleny na tramvajích reklamy na pneumatiky, což se týká jednoznačně reklamy na individuální dopravu, kterou Ropid jinak zakazuje? Proč ROPID nehlídá míru přelepování oken, která u vozidel 15T zasahuje přesně do úrovně očí cestujících? Výše uvedené otázky jsem zaslal tiskovému mluvčímu ROPID Filipa Drápala.
Dále je s podivem, že hlavní město Praha, jakožto jediný akcionář DPP, dovolí marketingovému oddělení dopravního podniku polepit nejnovější tramvaje, jež město stály přibližně 20 miliard korun. Ve světových metropolích je zcela běžné lepit reklamy naopak na nejstarší vozy a nikoliv na to nejnovější, co reprezentuje dopravce, město a celý systém veřejné dopravy. Je evidentní, že šotouši ovládají toto město nejen na DPP, Ropidu, ale i na MHMP. T3 zkrátka u několika vlivných lidí evidentně způsobují obsedantně kompulzivní poruchy. Jak jinak si vysvětlit, že na vysloužilé tramvaje řady T3 se nelepí ani reklamy, ani nový vizuál PID.
Není tajemstvím, že celovozové reklamy mají být určitou mstou architektovi Patriku Kotasovi, který se rozhodl bránit novému designu na tramvajích 15T právními cestami. Výsledek těchto rozšlapaných báboviček je vrchol nevkusu, který zaplavil pražské tramvaje. Budiž poslední úlovek týkající se reklamy na tvrdý alkohol.
V dalším článku se podíváme na reklamní polepy uvnitř vozidel 15T. Vyzývám proto naše čtenáře o zaslání jakýchkoliv fotografií dokumentující zničení designu interiéru vozů 15T a znemožnění výhledu z oken. K tématu se snad časem doufám podaří získat i vyjádření přímo Patrika Kotase.
Aktualizováno: 24.5. 10:35.