Správa železnic získala územní rozhodnutí pro další úsek trati Praha – Kladno

Projekt modernizace trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno dosáhl dalšího důležitého milníku, kterým je získání pravomocného územního rozhodnutí. Přestavba více než 15 km dlouhého úseku, jejíž hlavní náplní je zdvoukolejnění a elektrizace trati, je tak o krok blíž realizaci. Přinese zvýšení rychlosti jízdy vlaků až na 140 km/h, plně bezbariérové stanice a zastávky a až 1100 nových parkovacích míst.

V rámci stavby dojde k vybudování části trati v nové stopě, rekonstrukci stávajícího železničního svršku a spodku a instalaci moderního zabezpečovacího zařízení ETCS s dálkovým řízením provozu. Díky zřízení nových odboček, které umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, se zajistí vyšší kapacita trati. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších komunikacích se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením, zbývající část projde modernizací.

Kompletní přestavbou projde stanice Hostivice, která získá dvě ostrovní nástupiště a dva podchody. Stanice Jeneč v nové poloze bude mít plně bezbariérová nástupiště přístupná z vybudovaného podchodu. Dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na postavené přeložce trati. Vybudují se také zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd, které výrazně zvýší dostupnost železniční dopravy obyvatelům přilehlých lokalit. Kompletní rekonstrukcí projde zastávka Pavlov.

Součástí vybraných železničních stanic bude výstavba parkovišť typu P+R. Vybudují se v Hostivici (461 míst), v Jenči (256 míst) a Malém Přítočnu (384 míst) Dohromady půjde o téměř 1100 parkovacích míst. Ve stanici Hostivice nově vznikne parkovací dům P+R, který projektuje a financuje Středočeský kraj.

TZ MD

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou