Opožděně proběhlo 13. července slavnostní zahájení stavby tramvajové trati na Dědinu. Stavba probíhá už od začátku měsíce a původní poklepání na kámen mělo proběhnout v závěru června. Jenže v tu se nepsalo pěkně o dopravním podniku a představitelích hlavního města Prahy.
🗨️ Poklepáno. Stavba nové tramvajové trati na Dědinu může pokračovat 😊
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) July 13, 2022
🇨🇿 #Praha6, Divoká Šárka
📆 13. 7. 2022
📸 Ondřej Matěj Hrubeš | https://t.co/x7x69TCx3j pic.twitter.com/UJ1vdkVpoU
Nutno říct, že slavnostní zahájení mělo úroveň a důstojnost. Už proto, že byla akce ozvučená a bylo dobře slyšet řečníky. Bohužel, tohle není u podobných akcí DPP samozřejmostí.
Poklepání na základní kámen si nenechal ujít primátor Prahy Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, místostarosta pro dopravu Prahy 6 Jiří Lála, radní pro strategický rozvoj Prahy 6 Eva Smutná, generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski, či technický ředitel povrchu DPP Jan Šurovský.
U významných dopravních „tiskovek“ je zajímavé sledovat, jakým dopravním prostředkem řečníci na akci přijíždí. Tady je třeba ocenit především Jana Šurovského a Miroslava Pence z dopravního podniku, kteří do smyčky Divoká Šárka (kde se akce konala) přijely běžnou tramvají. Je vidět, že žijí městskou dopravou, především kolejovou. Bohužel, takhle nelze hovořit o všech politicích, kteří se akce zúčastnili. Rozumím, že každý preferuje jiný druh dopravy, ale byla celkem škoda, že třeba magistrátní politici nevyužili cyklopruh na Evropské ulici. Myslím, že by tím všechny na místě překvapili.
Ale zpět k tramvajím. Jsem rád, že tramvajový boom dorazil i na Prahu 6. O prodloužení tramvaje na Dědinu jsme usilovali ještě dřív, než vzniklo např. hnutí Praha sobě. Ale je třeba uznat a poděkovat Čižinskému hnutí, že si dali rozvoj tramvajové sítě jako prioritu. Poděkování si zaslouží také Jan Šurovský, technický ředitel DPP, který je pro každý metr nových kolejí a nechci zapomenout ani na jednoho významného pracovníka DPP, která má plný šuplík projektů na nové tratě. Díky jeho kreslení do šuplíku se nyní daří rychle tratě stavět.
Jediné mrzení mám z informování veřejnosti. Takhle významná a pozitivní dopravní stavby by si zasloužila specializovaný informační web, který by v předstihu informoval obyvatele Prahy 6 o dopravních změnách a jednotlivých etapách stavby. Z doslechu jsem zaznamenal z několika stran, že takový web se dokonce chystal, jenže poté dostal stopku. Škoda. Nyní dopravní podnik spustil alespoň podstránku na svém webu. Ale pokud nejste novinář, který na ní dostal e-mailem odkaz, je hodně těžké tuto podstránku na webu DPP najít. Schválně, zkuste si to.