Moc výhybek! Tramvajáci v nové smyčce Depo Hostivař bloudili

V polovině srpna byla v Praze zprovozněna nová tramvajová smyčka Depo Hostivař u stejnojmenné stanice metra. Svým typem je smyčka v metropoli neobvyklá a zamotala hlavu nejednomu tramvajákovi. Několik jich ve smyčce zabloudilo.

Depo Hostivař je naše už 41. smyčka a 45. tramvajové obratiště, i přesto má mimochodem jedno prvenství. Je to první typ tramvajové smyčky v Praze, která neslouží jen k ukončování nebo zahajování spojů, ale také k odbavování cestujících na spojích, které jí pouze projíždí, a navíc má uprostřed autobusový terminál,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch při otevření smyčky.

Prvenství bude mít pravděpodobně ještě jedno. Tolik sjetí z trasy v nově zprovozněné smyčce nepamatuje nikdo ze zaměstnanců DPP, které redakce oslovila. Ač se všichni tramvajáci seznamovali s novou smyčkou před jejím otevřením, přesto několik z nich ve smyčce zabloudilo s cestujícími.

Smyčka byla zprovozněna 13. srpna. Ten den probíhalo vše v pořádku, ale už v neděli 14. 8. ve smyčce oficiálně zabloudil první tramvaják. „1x vjetí tramvaje do nesprávného směru ve směru ÚD DP – Depo Hostivař (linka 21, vyjíždějící spoj = vyjíždějící ani zatahovací spoje jiných linek než 7 a 16 do smyčky Depo Hostivař nezajíždějí),“ sdělil na dotaz Daniel Šabík, vedoucí Komunikace DPP. Třetí den (pondělí 15. 8.) zabloudili hned dva tramvajáci: “ 2x vjetí tramvaje do nesprávného směru na střední místo na vnitřní terminál (v obou případech linka 7 ve směru z centra)“, sdělil Šabík. Další den (úterý 16. 8.) se ztratil ve smyčce jeden tramvaják: „1x vjetí tramvaje do nesprávného směru na střední místo na vnitřní terminál (linka 7 ve směru z centra),“ doplnil statistiku Daniel Šabík z DPP. Ve středu 17. 8. a ve čtvrtek 18. 8 (do 12:00) už žádné další zabloudění nebylo hlášeno.

Přejme pražským tramvajákům, ať mají více štěstí při rozhodování na jakou kolej se vydat.

Úvodní foto: DPP


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou