Tramvaj Škoda 41T na testování v „mrazáku“

Škoda Group v těchto dnech testuje novou tramvaj Škoda 41T ve vídeňském klimatickém tunelu. Výrobce tramvaj vystavuje vysokým mínusovým i plusovým teplotám, aby si ověřil funkčnost všech komponentů. Tramvaje Škoda 41T si objednal dopravní podnik z německého Bonnu.

Během návštěvy klimatického tunelu byly zkoušeny v mrazivých teplotách např. světla, stěrače a ostřikovače. Samotnými zkouškami procházely brzdy, zvedání pantografu, či dveře.

Tramvaj se testuje v tunelu několik dní nepřetržitě, přičemž je sestaven časový harmonogram jednotlivých zkoušek. Všechny zkoušky se vyhodnocují a dokumentují nejen v počítačových systémech, ale také formou videodokumentace.

Nyní se povídejte na fotogalerii z mrazivých zkoušek. Více podrobností o tom, jak se testuje tramvaj v klimatunelu se dozvíte za pár dní ve speciálním Dopravním podcastu.

Tramvaj připravena ke zkouškám.
Sněhem pokrytá tlačítka a dveře
Logo bonnského dopravního podniku
Světla svítí
Stěrače stírají
Ostřikovače a vyhřívání skla také funguje
Stříkání námrazy na brzdy
Zkoušky vyndávání spřáhla
Tramvaj je prošpikována senzory a měřícími zařízeními
Tramvaj je prošpikována senzory a měřícími zařízeními
Tramvaj je prošpikována senzory a měřícími zařízeními
Sněžení na pantograf, chystá se další zkouška

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou