První den berlínského veletrhu InnoTrans nabídl jedinečnou příležitost vidět poprvé novou tramvaj Škoda 36T pro německého zákazníka Rhein Neckar Verkehr (rnv), který zajišťuje městskou hromadnou dopravu ve třech městech Mannheim, Heidelberg a Ludwigshafen. Nové třicetimetrové vozidlo je výjimečné tím, že bude jezdit nejen jako tramvaj ve třech významných a velkých městech, ale také jako vlakotramvaj na regionálních linkách spojujících tato města ve třech spolkových republikách.
„Dodávka tramvají pro zákazníka rnv je pro nás velkou a důležitou zakázkou. Jsem rád, že si tu dnes můžeme společně prohlédnout výsledek usilovné práce početného týmu lidí, který se na výrobě tramvaje podílel. Je to poprvé, kdy ukazujeme toto nové vozidlo, které bude další desítky let sloužit na městských a regionálních linkách v regionu Rhine-Neckar, „ říká Didier Pfleger, CEO Škoda Group. „Vozidla pro každého zákazníka samozřejmě ladíme do posledního detailu tak, aby vyhovovala místním podmínkám a vysokým nárokům cestujících. Jinak tomu nebylo ani v případě tramvají pro rnv, do kterých jsme navrhli zcela unikátní inovace. Součástí dodávky je i dosud nejdelší tramvaj na světě s délkou téměř 60 metrů,“ dodává.
„Nedokážu slovy vyjádřit, jak důležitá je tato událost pro naši společnosti, naše zákazníky i naše akcionáře. To, co vidíte za mnou, je budoucnost společnosti rvn, nebo alespoň jeden ze základních stavebních kamenů této budoucnosti,“ říká Martin In Der Beek, CTO společnosti rnv. „Jsme přesvědčeni, že Rhein-Neckar-Tram neboli RNT, jak jí říkáme, je významným krokem k naplnění naší vize lepší veřejné dopravy. Nyní je důležité, abychom brzy obdrželi první vozidla a aby byl celý schvalovací proces brzy ukončen. Příští rok v dubnu bude Mannheim hostit Bundesgartenschau, největší zahradnickou výstavu na světě, což je pro náš region mimořádně důležitá událost. RNT má být výkladní skříní našeho moderního a sofistikovaného systému veřejné dopravy. Je pro nás tedy důležité, abychom jí do provozu uvedli co nejdříve.“
„S ohledem na aktuální trendy jsme se při vývoji tramvaje zaměřovali na dlouhodobou udržitelnost, komfort cestujících a moderní design. Tramvaj je plně klimatizovaná a zajistí pohodlí cestujícím až do 50 stupňů Celsia. Pro cestující s omezenou možností pohybu a orientace je zajištěna nástupní plošina a všechny důležité bezpečností a orientační prvky,“ vysvětluje Christopher Schreiner, Project Engineer ve Škoda Group.
Škoda Group na veletrh InnoTrans přivezla tramvaj ForCity Smart 36T, která se zde poprvé ukázala veřejnosti. Jedná se o obousměrnou nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky, délkou 30,5 m, rozchodem 1 000 mm a maximální provozní rychlostí 80 km/h. Celkem pojme 178 osob a disponuje 72 místy k sezení. Tramvaj má nízkopodlažní vstup a bezbariérový prostor pro osoby s omezenou schopností pohybu i rodiče s dětskými kočárky. Široké dvoukřídlé dveře pak zajišťují rychlou výměnu cestujících na zastávkách, a tedy i vyšší efektivitu dopravy. Vybavena je rovněž nejnovějšími informačními systémy a kamerami.
Škoda Group dodá zákazníkovi rnv celkem 80 vozidel – 31 kusů třicetimetrových vozů, 37 kusů čtyřicetimetrových vozů a 12 kusů šedesátimetrových vozů – v celkové hodnotě 7 miliard korun. Součástí kontraktu je i opce na dalších 34 vozidel.
TZ Škoda Group