Náhradní tramvajová doprava jede sice déle, ale zato horší cestou

28 minut a 3 přestupy. Tak dlouho potrvá cesta ze Střížkova na Muzeum. Doba by však mohla být o celých 7 minut kratší, kdyby se použila standardní náhradní autobusová doprava namísto tramvajové.

Lidé, kteří o víkendech cestovali ve směru Střížkov – Muzeum, museli počítat s delší cestou. Náhradní doprava za metro linky C se v minulých letech běžně řešila autobusy. Tento rok však dopravní podnik obnovil kusé koleje v Opletalově ulici a zavedl náhradní tramvajovou dopravu. Ta je však o několik minut delší, a navíc je zapotřebí třikrát přestoupit.

Pokud by výluka byla řešená náhradní autobusovou dopravou tak, jak je zvykem, cestující by mohli ušetřit dva přestupy a 7 minut. Na svém Twitteru se k tomu vyjádřil i nový radní Prahy 6 za dopravu, Ondřej Matěj Hrubeš.

„Jestli mě něco štve na Dopravním podniku hl. m. Prahy, tak když jejich tramvajoví šotouši škodí cestujícím. Opět tento víkend. Místo náhradních autobusu po magistrále, byly zavedeny pomalé tramvaje se zbytečnými přestupy navíc.“

Redakce MHD86 už oslovila zástupce DPP ohledně celkových nákladů na náhradní tramvajovou dopravu ve srovnání s autobusovou.

Klára Sýkorová

šéfredaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala žurnalistiku a následně obor Sociální a mediální komunikace. Kromě psaní o dopravě vydala v roce 2022 humornou knihu Partnerské přešlapy: Šílené historky ze života.