V Českých Budějovicích mají plný stav řidičů MHD

Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. se úspěšně popasoval s dopady celoevropského nedostatku profesionálních řidičů. Pro zlepšení situace dopravce zintenzivnil náborovou kampaň, vedení společnosti spolu s odbory také usilovně pracovalo na změnách v odměňování zaměstnanců, na které doléhají vyšší životní náklady.

„Aktuálně máme dva řidiče MHD nad plánovaný stav, v autoškole se navíc připravuje dalších deset budoucích řidičů, kteří jsou již našimi zaměstnanci. Podařilo se nám tak zajistit komfortní stav nejen pro nás jako zaměstnavatele, ale samozřejmě i pro samotné zaměstnance,“ uvádí ředitel DPMCB Slavoj Dolejš. „Uvědomujeme si ale, že celoevropský nedostatek řidičů se nás může vzhledem k vypjatému konkurenčnímu prostředí začít týkat znovu, dále se proto zajímáme o nové možnosti náboru řidičů, například ze zahraničí,“ dodává Dolejš. Dopravní podnik v rámci intenzivní kampaně nabízel zkušeným řidičům náborový příspěvek, služební byty i standardní benefit pro budoucí řidiče ve formě doplnění kvalifikace.

Vedení společnosti v rámci stabilizace přislíbilo všem zaměstnancům také další zvýšení mezd od ledna 2023. Za rok 2022 a 2023 si tak souhrnně přilepší o 20 procent. Například řidiči trolejbusů si po započtení pohyblivé složky mzdy vydělají 191 Kč za hodinu, k těm se navíc připočítávají další příplatky, které od nového roku DPMCB také navýší. Hodnotnější budou i poskytované stravenky a další zaměstnanecké benefity. Oproti roku 2022 tak DPMCB vzrostou personální výdaje o více než 50 milionů Kč.

Mzdové náklady nicméně nebudou jediné, které pro DPMCB výrazně vzrostou. Například za elektřinu a pohonné hmoty dopravce dle očekávání v roce 2023 připlatí téměř 40 milionů korun. „S počínající ekonomickou krizí musíme v příštím roce počítat s enormními provozními náklady. Službu pro občany budeme moci udržet jen díky ziskům z předchozích let. Následující období sice vyhlížíme s nutnými obavami, stejně jako krize za posledních 113 let ale věříme, že i tuto zvládneme,“ bilancuje ředitel DPMCB Dolejš.

Jedním z kroků k udržení nákladů pod kontrolou bohužel bude i propouštění části zaměstnanců a úplné rušení některých pracovních pozic.

TZ DPMČB