Přestavba poslední úzkorozchodné tramvajové trati u nás pokračuje. Všechny výhybky sem dodává Pražská strojírna

Druhá fáze rekonstrukce poslední úzkorozchodné tratě z Liberce do Jablonce nad Nisou pokračuje. V současnosti prochází trať přestavbou na klasický rozchod 1435 mm, součástí rekonstrukce je ale i optimalizace trati v určitých úsecích za účelem snížení opotřebení a hluku. Pražská strojírna zde dodává veškeré výhybky a další příslušenství tramvajového svršku. Tramvaje nyní již s podvozky na nové rozchody by měly na trať vyjet už v červnu.

První část tratě z Liberce až do smyčky Vratislavice nad Nisou prošla rozsáhlou změnou rozchodu už v roce 2021. I pro tuto část dodávala Pražská strojírna své výrobky a dodané výhybky jsou již rok v bezproblémovém provozu. Nyní prochází kompletní rekonstrukcí zbytek trati o celkové délce 13 km s ukončením v Tyršových sadech.
„Úzkokolejka z Liberce do Jablonce nad Nisou byla opravdovou raritou. Na trať dodáváme veškeré výhybky, výhybkové systémy, odvodnění tramvajových tratí i ostatní příslušenství. Součástí zakázky je i servis, minulý rok jsme také dělali kompletní přebroušení nové trati, “ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tratě ve městech Jablonec nad Nisou a Liberec byly původně postaveny jako úzkorozchodné s rozchodem 1000mm. Až v devadesátých letech proběhla přestavba tramvajových tratí v Liberci na klasický rozchod, ovšem trať z Jablonce zůstala úzkorozchodná. Díky této raritě, kdy z Liberce do Jablonce byly vypravovány tramvaje s podvozky úzkého rozchodu a v samotném Liberci jezdily tramvaje normálněrozchodné, byl i hlavní přestupní terminál Fügnerova ve městě Liberec řešen jako obourozchodný se třemi kolejnicemi.

Přestavba je součástí rozsáhlé modernizační akce tramvajové sítě Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou. V souvislosti s přerozchodováním tratě byly již přerozchodovány i všechny původní tramvaje, a to výměnou původních úzkorozchodných podvozků za normálněrozchodné podvozky, samotné tramvajové vozy budou takto pouze výměnou podvozků dále využívány. Tyto tramvaje po realizaci další fáze změny rozchodu v roce 2022 opět spojí město Jablonec nad Nisou s Libercem tramvajovým provozem.

TZ Pražská strojírna