Až 25 velkokapacitních tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal veřejnou soutěž na nové tramvaje a hledá dodavatele. Součástí zakázky je mimořádně také zajištění servisu, takzvané těžké údržby dodaných vozů. Celková předpokládaná hodnota je 2 miliardy 250 milionů korun.
DPO chce tramvaje nízkopodlažní. Požadovaná obsaditelnost vozu je minimálně 240 osob, minimálně 30 % míst musí být k sezení. Požadovaná maximální rychlost je 80 km za hodinu. Součástí vybavení by měla být i kolizní kamera, antikolizní systém s možností automatického brzdění, nebo automatická nájezdová rampa například pro vozíčkáře. Vozy by měly být vybavené klimatizací, USB porty v minimálním počtu 20 kusů na vůz, samozřejmostí je pak i kamerový systém, v minimálním počtu 21 kamer na vozidlo. Zajímavostí také je, že vozidla budou mít přípravu na vyhřívané sedáky pro cestující.
Zatímco v Praze se dílny @DPPOficialni patlají s opravami kátéček, @DPOstrava za ně chce nakoupit nové moderní tramvaje. Ředitele @DanielMorys Ostravě závidím!https://t.co/dpdmB9MaM3
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) March 10, 2023
„Naším záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám města Ostravy. Již proběhla výměna středokapacitních tramvají za moderní tramvaje od společnosti Stadler. Díky novým vozům Škoda 39T rušíme spřažené soupravy. Nově soutěžené vozy s nejvyšší kapacitou nám umožní získat náhradu za již dosluhující tramvaje KT8,“ doplňuje Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.
TZ DPO