Modernizace tramvají KT8: DPP zmodernizoval za tři roky šest vozů, další tři jsou v plánu

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se v uplynulých letech zapojil do ambiciózního projektu modernizace vyřazených tramvají typu KT8, které byly původně zakoupeny v maďarském Miskolci v období 2016-2019. Cílem tohoto kroku bylo vyřešit nedostatek obousměrných vozů v pražské MHD. To se však ukazuje jako velká výzva.

Dopravní podnik hl. m. Prahy se v letech 2016-2019 rozhodl řešit nedostatek obousměrných vozů nákupem vyřazených tramvají KT8 z maďarského Miskolce. Od té doby však modernizace těchto tramvají naráží na komplikace.

Projekt modernizace se táhne déle, než bylo původně v plánu, a náklady stouply z 21 milionů korun na vůz na 26 milionů korun. Rekonstrukci poslední tramvaje v roce 2024 se také nestihne. V roce 2025 je totiž stále v plánu modernizovat další dva vozy.

V posledních třech letech se DPP podařilo zmodernizovat šest vozů – tři v roce 2020, dva v roce 2021 a jeden loni. Letos má v plánu zmodernizovat další tři vozy.

„Vozidla KT8 nejsou aktuálně modernizována u externích firem. Dodavatelským způsobem dochází pouze k úpravě hrubých vozových skříní na nízkopodlažní provedení. K dnešnímu dni máme naplánovány úpravy na dvě vozidla,“ uvedl Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP.

Klára Sýkorová

šéfredaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala žurnalistiku a následně obor Sociální a mediální komunikace. Kromě psaní o dopravě vydala v roce 2022 humornou knihu Partnerské přešlapy: Šílené historky ze života.