Rekordní počet výhybkových systémů vyrobí Pražská strojírna pro vozovnu Annopol ve Varšavě. Fabrika pro vozovnu vyrobí celkem 114 výhybkových systémů, z toho 85 kusů rozjezdových automatických výhybkových systémů a 29 kusů manuálních výhybkových systémů. Depo Annopol je aktuálně pro Varšavu prioritní investicí vzhledem k výstavbě až 20 km nových tramvajových linek v příštím roce.
Na polský trh exportuje Pražská strojírna své výrobky již tradičně. V letošním roce získala objednávku na dodávku 85 kusů rozjezdového automatického výhybkového systému typu VSP-1-K (z toho 2 ks v tzv. proložené situaci) a 29 kusů manuálních výhybkových systémů typu VS-21 (z toho 2 ks v tzv. proložené situaci) pro varšavskou vozovnu Annopol.
„Letos dodáváme naše výrobky celkem do osmi vozoven, a to jak u nás, tak v zahraničí. Počtem výhybkových systémů je tato zakázka letos rekordní, nikdy v historii továrny nebylo objednáno tolik kusů výhybkových systémů najednou. Finanční objem zakázky přesahuje 38 milionů korun,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.
Depo Annopol se ve Varšavě plánovalo už od šedesátých let, plány byly ale odloženy, jelikož na přelomu šedesátých a sedmdesátých let hrozila tramvajím v hlavním polském městě likvidace. Výstavba nového depa je dnes prioritní investicí právě kvůli výstavbě nových linek ve Varšavě například do Winnice, do Wilanówa, po ul. Kasprzak nebo trasy do Gocław. Výstavba vozovny odpovídá požadavkům města, jelikož příští rok budou tramvajové linky ve Varšavě rozšířeny o 20 km.
Vozovna Annopol se stane pátou tramvajovou vozovnou v hlavním polském městě. Jedná se o jednu z největších Varšavských investic za 670 miliónů zlotých a je naplánována na 28 měsíců. Vozovna se rozléhá na 12 hektarech a obsahuje celkem 14 km tratí, odstavných i manipulačních kolejí.
TZ Pražská strojírna