Třetí a čtvrtou linku Moskevského centrálního diametru slavnostně otevřeli v létě 2023 prezident Vladimir Putin a starosta Sergej Sobjanin. Nové trasy mají odlehčit dopravě na Leningradské a Novorjazaňské magistrále a zvýšit kapacitu linek.
K linkám Moskevského centrálního diametru (MCD) přibyla v srpnu třetí trasa a v září ji následovala trasa čtvrtá. Slavnostně je otevřeli prezident Vladimir Putin a starosta města Sergej Sobjanin. Modernizaci stávajících příměstských železnic a jejich propojení do podoby meziměstských tratí realizuje společně ministerstvo dopravy, město Moskva, Moskevská oblast a Ruské železnice. První dvě linky, které jsou v provozu od listopadu 2019, už od té doby přepravily více než 600 milionů cestujících.
MCD-3 vznikl vybudováním tunelu, který spojil dvě stávající tratě a vytvořil koridor dlouhý 85 km ze Zelenogradu na petrohradské trase severozápadně od Moskvy do Ramenského na jihovýchodě. Na trati se nachází 41 stanic. Očekává se, že ji začnou využívat cestující, kteří doposud využívali Leningradskou a Novorjazaňskou magistrálu a silnici Volgogradský prospekt. Kapacita linky se zdvojnásobí oproti původnímu stavu a intervaly budou 5,5 minuty. Dopravu zajistí 11 vlaků Transmashholding Ivolga a 19 elektrických vícedílných jednotek EP2D.
Trať MCD-4 měří 86 km a vede od Aprelevky na západě po Železnodorožnou na východě a má 36 stanic. Nachází se zde sedm přestupních uzlů na hlavní železniční trať a 18 přestupních uzlů na metro a další příměstské linky. Na trati jezdí vícenásobné jednotky EP2D a EP2DM, ve špičce s intervaly 5-6 minut. Obnova flotily vozy Transmashholding Tver Ivolga 4.0 je plánována na rok 2025. Od trasy 4 se očekává, že sníží počet cestujících z okolních linek o 9 % a do konce roku ji bude využívat 270 000 osob za den. Infrastruktura je navržena tak, aby umožnila budoucí nárůst až na možných 455 000 cestujících.