10 autobusů a 2 trolejbusy, aneb plný start linky 58 vyvolává otázky

Od 1. února měla začít jezdit v Praze trolejbusová linka 58 v plné provozu a měl být ukončen provoz autobusů na této trase pod označením 140. Pro mnohé bylo celkem překvapující, že dopravní podnik má ambici spustit plný trolejbusový provoz, protože s dodávkami vozidel SOR TNS 18 (s výzbrojí Cegelec) byly neustálé problémy, které skončily pozdními dodávkami a pokutami pro výrobce.

Tiskové prohlášení Dopravního podniku hl. m. Prahy: „Od čtvrtka 1. února 2024 od ranního výjezdu Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí standardní rutinní provoz na trolejbusové lince č. 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice. Končí tím dosavadní zkušební testovací provoz kloubových trolejbusů SOR TNS 18, ale také autobusová linka č. 140. Počet spojů i jízdní řád na trolejbusové lince č. 58 zůstává stejný jako byl na autobusové lince č. 140,“ zůstalo jen na papíře. Respektive celý trolejbusový provoz se stal především jen PR a papírovou záležitostí. Ve skutečnosti byly v první „standardní rutinní“ den v provozu jen 2 trolejbusy a dále muselo být vypraveno 10 naftových autobusů na linku 58, aby vůbec bylo možné přepravovat cestující z Palmovky na Prosek a do Letňan a Čakovic.

Dodejme, že dopravní podnik postavil trať včas a trolejbusy SOR TNS 18 měly jezdit na trase už rok. Uvidíme, kdy a zda se povede naplnit plán s trolejbusy SOR TNS 18 nejen papírově a přečíslováním linky 140 na linku 58, ale že budou na lince jezdit výhradně trolejbusy.

18:11: Byl opraven údaj 12 autobusů a 2 trolejbusy na 10 autobusů a 2 trolejbusy. Za chybu se omlouvám

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.