Tramvaje T3 zůstávají i nadále v provozu

Dopravní podnik Praha (DPP) se zatím neloučí s tramvajemi typu T3M2-DVC a T3R.P (PV). Ačkoliv plánuje jejich postupné vyřazování, konkrétní termín bude možné stanovit až po dokončení aktuálně probíhající veřejné zakázky na nákup nových tramvají.

Pražský dopravní podnik se nechal slyšet, že tramvaje typu T3 zůstanou i nadále na kolejích. Díky údržbě stupně VKP-PÚ se prodlouží kilometrické proběhy a oblíbené T3M2-DVC budou dál brázdit pražské ulice. Vyřazování vozů tohoto typu je sice v plánu, ale termín se upřesní, až bude dokončena probíhající veřejná zakázka na nákup nových tramvají a s tím spojené kroky. 

Obdobná situace je také u typu T3R.P (PV). U nich se vyřazování předpokládá teprve, až dojde k dokončení veřejné zakázky spolu s vysoutěžením výrobce nových tramvají, nalezení způsobu financování a zavedení nových tramvají do provozu. Za loňský rok nedošlo k vyřazení žádných vozů, ale v plánu byla modernizace 12 analogových vozů T3R.P na T3R.PLF, jak nás informoval Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace z Dopravního podniku h. m. Praha.

Velká kontrolní prohlídka-plánovaná údržba je středním typem prohlídky, která probíhá částečně v domovské vozovně a částečně v Ústředních dílnách. Nahrazuje plánovanou údržbu (PÚ) prováděnou kompletně v Ústředních dílnách. Tento typ ošetření vozů zajistí provoz T3M2-DVC ještě po celý rok 2024 a žádné vyřazování se zatím konat nebude.

V tabulce je zobrazeno, kolik tramvají typu T3R.P (PV) má Dopravní podnik Praha (DPP) v plánu udržet v provozu díky různým úrovním oprav, které prodlouží jejich životnost.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.