Problémy tramvají KT8D5.RN2P na Barrandově

Stažení vozů KT8D5.RN2P z provozu v minulém roce na linkách jezdící na Barrandov zavinily technické potíže, šlo o nedostatečné chlazení brzdových odporníků a velký počet nahlášených závad. Dopravní podnik (DPP) přesto plánuje pokračovat v modernizacích typu KT8N, ovšem se zavedením nových opatření.

Za stažení vozů typu KT8D5.RN2P z linky Hlubočepy-Barrandov mohou technické potíže. Při sjezdu z estakády docházelo k problémům s elektronikou. Šlo konkrétně o nedostatečné chlazení brzdových odporníků, které v několika případech způsobilo zadýmení či zahoření vozidla, a proto DPP tehdy rozhodl o zákazu provozu na této trati.

Alarmující je počet závad za období 1. 7. – 25. 9. 2023, který se zastavil na čísle 327, dokud Dopravní podnik Praha (DPP) 23. září definitivně nerozhodl o tom, že vozy z provozu na dané trati vyřadí. Starší verze tramvají KT8D5 (bez modernizace) na tuto trať také nesmějí, zákaz mají už z dřívějška. Na otázku, zda DPP uvažuje o zastavení procesu modernizace KT8N kvůli technickým potížím, jsme dostali zamítavou odpověď. Modernizace tedy bude dál pokračovat podle plánu jen s drobnými úpravami.

Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP vysvětluje, jaká opatření zavedou při modernizaci, aby se eliminovaly problémy: „Prodlouží se doba chlazení trakční výzbroje (včetně brzdového odporníku) na vyšší otáčky ještě 3 minuty po zastavení vozidla. Kromě toho se nainstalují výkonnější ventilátory trakčních měničů s parametrem 3280 ot./min. a termostat do prostoru odporníkové skříně. Při překročení maximální teploty bude EDB odpojena a budeme instalovat tepelný štít zabraňující požáru kabeláže v kabelovém kanále článků A a B.“

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.