Praha má 30 univerzálních řidičů na tramvaj a autobus. Je to dost?

Nouzi o řidiče MHD řeší dopravní podniky nasazením brigádníků, přesčasy nebo univerzálními řidiči. Oprávnění řídit autobus i tramvaj má v pražské MHD pouze 30 zaměstnanců dopravního podniku. K tomu, proč je jich tak málo, se dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zatím nevyjadřuje.

Nedostatek řidičů MHD řeší všechny dopravní podniky po svém. Většinou sahají k pomoci brigádníků, anebo přesčasovým směnám. Přesčasy však nejsou dlouhodobě udržitelné, protože řada řidičů už přesčasové hodiny vyčerpala. Kromě jiného se nabízí i řešení v podobě univerzálních řidičů, o kterém jsme před časem informovali i my.

Dotázali jsme se oficiální cestou DPP, kolik řidičů v Praze má současně oprávnění řídit autobus i tramvaj. Aktuální stav k lednu 2024 činil 30 zaměstnanců. Zároveň se v roce 2022 do kurzu řízení tramvaje přihlásilo 187 uchazečů z řad řidičů autobusů a naopak, 105 řidičů tramvají se zapsalo do kurzu řízení autobusu. Pokud však zaměstnanec aktivně nevykonává jednu z těchto činností, není zaznamenána v jeho personální evidenci.

Na dotaz, proč je všestranných řidičů tak málo, už se nám nepodařilo získat odpověď. Není tedy jasné, zda se DPP snaží zaplnit chybějící místa novými zaměstnanci, nebo vidí řešení v univerzálních řidičích.

úvodní foto: DPP

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.