Valencie má smělé plány na rozšíření tramvajové sítě

Plán expanze sítě Metrovalencia předpokládá prodloužení linky 10, výstavbu linek 11 a 12 a vybudování 3 přestupních uzlů. Po osmi letech se tak vrací k projektu, který má přinést odpovědnou mobilitu, snížení závislosti na autech a respekt ke klimatu.

Plánované rozšíření trati městské železnice ve Valencii je součástí širšího úsilí města o posílení veřejné dopravy a zvýšení její dostupnosti pro obyvatele. Valencie, jako jedno z předních španělských měst s bohatou historií a kulturou, dlouhodobě investuje do rozvoje své infrastruktury, aby vyhověla rostoucím požadavkům na mobilitu a udržitelnost. Po osmileté přestávce se město vrací k plánům na rozšíření městské železnice.

Plán expanze sítě Metrovalencia předpokládá prodloužení linky 10, rozvoj budoucích linek 11 a 12 a vybudování tří přestupních uzlů. Nová linka 11 by začínala v Ciutat Arts i Ciències-Justícia a vedla do Grau-La Marina, náklady na její výstavbu byly v roce 2021 odhadnuty na více než 25 milionů eur. Linka 12 by měla tvořit jižní orbitální trasu přes předměstí mezi Amado Granell Montolivet a Nou d’Octubre. Náklady se odhadují na 67 milionů eur.

Odpovědná mobilita a snížená závislost na automobilech

Linka 10, která v současné době vede 5,3 km z Alacantu v centru města do Natzaretu, má být prodloužena na sever. Hlavní prioritou je zasíťování severu; tedy dokončení linky 10 a vybudování sítě na nábřeží spolu s dosažením čtvrti Malilla a areálu nemocnice La Fe. Kromě toho zahrnuje program výstavbu tří velkých přestupních uzlů v Empalme, València-Sud a Sant Isidre. Náklady u linky 10 šplhají na 22 milionů eur.

„Chystáme se nyní, po osmi letech odložení projektu, nabídnout občanům vyváženou a odpovědnou mobilitu, snížení závislosti na automobilech a chceme také reagovat na výzvu změny klimatu a získat prostor pro lidi ve městech,“ konstatovala radní pro životní prostředí, vodu, infrastrukturu a území, Salomé Pradas.

Plánované rozšíření trati městské železnice ve Valencii je ambiciózním projektem, který má potenciál transformovat městskou dopravu a přispět k udržitelnému rozvoji města. Pokud budou překonány výzvy spojené s jeho realizací, mohou se obyvatelé i návštěvníci těšit na rychlejší, pohodlnější a ekologičtější způsob, jak prozkoumávat toto krásné španělské město.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.