Praha trpí dlouhodobě nedostatkem obousměrných tramvají. Problémy jsou při běžném provozu, kdy se musí zkracovat linky jezdící na konečné bez smyček, aby „spotřebovaly“ co nejméně obousměrných tramvají (např. v minulosti linka 19 a její prohazování na Lehovec s linkou 7). A nejen to. Nyní má Praha prostřednictví dopravního podniku problém zajistit i provoz výlukových náhradních linek a to v době omezeného letního provozu.
Výluka na Václavském náměstí vyžaduje vypravovat na linku 39 obousměrné tramvaje, které končí na přejezdu ve Vodičkově ulici. Tato linka nahrazující linku 9 z Řep jezdí ve zkrácené trase Kotlářka – Vodičkova. Do Řep na sídliště nejezdí z obecného nedostatku obousměrných vozidel. Jenže dnes se ukázalo, že Dopravní podnik hl. m. Prahy má problém zajistit provoz i na této zkrácené lince.
Během ranní špičky hlásil web Ropidu, že z důvodu nedostatku obousměrných vozidel nejezdí všechny spoje do zastávky Vodičkova. Když se ale podíváme na celkové vypravení obousměrných tramvají zjistíme, že dopravní podnik s nimi mrhá na linkách 6 a 19, kde v současné době nejsou obousměrné tramvaje zapotřebí. Informují o tom tramvajoví fanoušci ve skupině Milujeme tramvaje.
Nestane v Praze už doba, kdy dopravní podnik dostane od města příkaz na poptávku nových obousměrných tramvají? Nebo budeme nadále ukolíbání vedením DPP, že nové obousměrné tramvaje Praha nepotřebuje a budeme se nadále spoléhat na zastaralé tramvaje řady KT8N, kde se táhnou i jejich opravy?
Pokud chce být Praha moderní tramvajovou metropolí, je potřeba se zbavit šotoušských cílů o nekonečných modernizacích tramvají řady T3 a KT8. Budoucnost, ale vlastně už současnost, tramvajové dopravy je jinde.