Praze chybí obousměrné tramvaje pro linku 39, přesto s nimi DPP zbytečně mrhá na jiných linkách

Praha trpí dlouhodobě nedostatkem obousměrných tramvají. Problémy jsou při běžném provozu, kdy se musí zkracovat linky jezdící na konečné bez smyček, aby „spotřebovaly“ co nejméně obousměrných tramvají (např. v minulosti linka 19 a její prohazování na Lehovec s linkou 7). A nejen to. Nyní má Praha prostřednictví dopravního podniku problém zajistit i provoz výlukových náhradních linek a to v době omezeného letního provozu.

Výluka na Václavském náměstí vyžaduje vypravovat na linku 39 obousměrné tramvaje, které končí na přejezdu ve Vodičkově ulici. Tato linka nahrazující linku 9 z Řep jezdí ve zkrácené trase Kotlářka – Vodičkova. Do Řep na sídliště nejezdí z obecného nedostatku obousměrných vozidel. Jenže dnes se ukázalo, že Dopravní podnik hl. m. Prahy má problém zajistit provoz i na této zkrácené lince.

Během ranní špičky hlásil web Ropidu, že z důvodu nedostatku obousměrných vozidel nejezdí všechny spoje do zastávky Vodičkova. Když se ale podíváme na celkové vypravení obousměrných tramvají zjistíme, že dopravní podnik s nimi mrhá na linkách 6 a 19, kde v současné době nejsou obousměrné tramvaje zapotřebí. Informují o tom tramvajoví fanoušci ve skupině Milujeme tramvaje.

Nestane v Praze už doba, kdy dopravní podnik dostane od města příkaz na poptávku nových obousměrných tramvají? Nebo budeme nadále ukolíbání vedením DPP, že nové obousměrné tramvaje Praha nepotřebuje a budeme se nadále spoléhat na zastaralé tramvaje řady KT8N, kde se táhnou i jejich opravy?

Pokud chce být Praha moderní tramvajovou metropolí, je potřeba se zbavit šotoušských cílů o nekonečných modernizacích tramvají řady T3 a KT8. Budoucnost, ale vlastně už současnost, tramvajové dopravy je jinde.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.