Další muzejní tramvaje se dočkají renovace

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil veřejnou zakázku na renovaci historických – retro tramvají. Dodavatele plánuje vybrat do konce letošních letních prázdnin. Šest letitých vozů tak čeká velká oprava a do pražských ulic by se měly vrátit za čtyři roky.

Tramvaje z šedesátých a sedmdesátých let se dočkají generální opravy. Tedy ne všechny. Půjde o vozy č. 6312 (T3, rok výroby 1964), č. 6892 (T3, rok výroby 1973), č. 6921 (T3, rok výroby 1973), č. 5500 (T4), č. 7122 (T3SUCS) a č. 7188 (T3SUCS). Tyto vozy se pohybují většinou na historických linkách. Vůz č. 6312 je v současnosti používán pro výcvik řidičů, ale během opravy bude interiér upraven pro přepravu cestujících. Zakázku na firmu, která zrenovuje šest vozů, vypsal DPP na svém profilu zadavatele na podzim loňského roku.

„Dodavatele bychom chtěli mít vysoutěženého v průběhu letošních letních prázdnin. Jakmile s ním DPP podepíše kontrakt, tak by na základě vzájemně dohody a odsouhlaseného harmonogramu měl vzápětí začít pracovat na renovaci prvních retro vozů,“ komentuje Daniel Šabík, vedoucí odboru komunikace DPP. Firma má zajistit služby spojené s opravou tramvajových vozidel, zejména skříně vozu, interiéru a elektrické části s prioritou kladenou na bezpečnost, nikoli dobovou autentičnost. Odhadovaná hodnota zakázky je 60 milionů korun a hotovo má být do čtyř let.

„Chtěli bychom, aby se jako první renovovaly tramvaje T3 ev. č. 7122, pak T3 ev. č 7188 (nyní s polepem imitujícím vozy metra Ečs), a pak školní tram T3 ev. č. 5520. Celkovou cenu zakázky budeme vědět, jakmile vysoutěžíme dodavatele. Jakmile budeme mít dodavatele vysoutěženého, plánujeme k tomu vydat také tiskovou zprávu,“ doplňuje Šabík.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.