DPP ráno opět neměl dostatek provozních vozů KT8N

V Praze se opakuje scénář z 10. července. Pražský dopravní podnik opět neměl ráno dostatek provozních obousměrných tramvají, aby mohl zajistit provoz dle tras a jízdních řádů. Černého Petra si opět vytáhla linka 39, kde je nutností vypravovat kvůli výluce jen obousměrné tramvaje.

Během ranní špičky hlásil web Ropidu: „Vybrané spoje linky 39 nezajíždí do úseku „Lazarská – Vodičkova“, s dodatkem: „tyto spoje jsou v oblasti Nového Města ukončeny jednosměrným objezdem po trase: …Lazarská – Karlovo náměstí – Moráň – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Myslíkova – Lazarská a po své trase zpět směr Kotlářka„. Na incident dopravního podniku upozornil na internetu ve skupině Miluju tramvaje i tentokrát Martin Staněk.

Jak to bude vypadat v dalších dnech, kdy nově jezdí od tohoto týdne v obousměrných vozech i výluková linka 35? Pořád si myslí vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy, že disponuje dostatkem obousměrných tramvají a není nutné poptat nákup další – nových (prosím, už ne šroty z Maďarska), pro rozšíření vozového parku?

Za dnešním problém může být ale i něco jiného. Pamatujete si, jak na začátku července upadlo obousměrné tramvaji KT8N kolo? Tak pár dní poté informoval web mobilnitabla.cz, že dopravní podnik preventivně odstavuje některé obousměrné vozy KT8N. Pravděpodobně existuje obava, že by mohlo upadnout kolo i další tramvaji.

Zdá se, že dopravní podnik si na sebe vzal velké sousto, které neukousnul, co se týče strategie obnovy vozového parku obousměrných tramvají.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.