O první srpnové neděli se opakovala situace, která se několikrát vyskytla už během července. Dopravní podnik hl. m. Prahy neměl dostatek provozuschopných tramvají pro zajištění provozu podle jízdních řádů. I tentokrát došlo k rušení spojů na výlukové lince 39 v centru města. A to o víkendu, kdy byl zároveň přerušen provoz metra A.
Organizátor dopravy u mimořádnosti na svém webu pid.cz doslovně píše: „Nedostatečný počet provozuschopných obousměrných tramvají (typu KT8N)“. Pravděpodobně i ROPID poukazuje na fakt, že s tramvajemi KT8N má dopravní podnik v posledních týdnech technické problémy. Po upadnutí kola na začátku července psal server mobilnitabla.cz, že část flotily vozů byla odstavena z provozu. Důvodem rušení nedělních spojů je pravděpodobně závada tramvaje KT8N na lince 39, která nedojezdila svou „směnu“ z důvodu technické závady a dopravní podnik už neměl ve vozovnách záložní provozuschopnou obousměrnou tramvaj.
Bez problému se neobešlo ani pondělí vypravení vozidel KT8N na linku 39. Spoj v 5:15 z vozovny Pankrác nevyjel pro technickou závadu vozu, uvádí ROPID.
Je tenhle stav udržitelný? Není nejvyšší čas objednat nové obousměrné tramvaje, kterých město potřebuje stále víc? Sázka na nekonečné modernizace vozů KT8N se neukazuje jako spolehlivá pro pražskou dopravu. I s ohledem na potíže se zprovozněným vozidel nakoupených v Maďarsku před několika lety.