Společnost Alstom podepsala rámcovou dohodu se společností Hamburger Hochbahn AG v hodnotě až 2,8 miliardy eur. Smlouva zahrnuje dodávku až 374 nových vozů metra. Alstom rovněž vybaví linku U5 inovativním systémem řízení provozu CBTC.
Hamburk se připravuje na modernizaci své sítě metra s podpisem rámcové smlouvy mezi Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN) a Alstom, která zahrnuje dodávku až 374 nových vlaků podzemní dráhy. Nové vlaky, označované jako DT6-F (s řidiči) a DT6-A (bez řidičů), budou hrát roli v rozvoji městské mobility. DT6-F nahradí model DT4 ve stávající síti, zatímco DT6-A bude sloužit plně automaticky na nové lince U5. Součástí smlouvy je vybavení 25 kilometrů linky U5 systémem CBTC (Communication Based Train Control), což činí zakázku s hodnotou až 2,8 miliardy eur největší v historii společnosti HOCHBAHN.
První fáze objednávky zahrnuje 48 vlaků (7 DT6-A a 41 DT6-F) a vybavení úseku U5 mezi Bramfeldem a City Nord/Borgweg (investice ve výši 670 milionů eur). Nové vlaky by se měly objevit na trati na začátku roku 2028, kdy začnou zkušební provoz na prvním úseku U5. „Hamburk získává vozidlo, které může na trati U5 jezdit plně automaticky v 90sekundových intervalech. Zároveň můžeme modernizovat a rozšířit náš stávající vozový park,“ říká Robert Henrich, generální ředitel HOCHBAHN a dodává: „Vozidla nabízejí nejen nejmodernější technologie, ale byla také vyvinuta společností HOCHBAHN tak, aby co nejlépe využila více než 100 let starou síť s úzkými tunely a historickými mosty a viadukty.“
Design nových vlaků DT6 navazuje na vizuální styl modelu DT5, provozovaný od roku 2011. DT6 jsou vyrobené z nerezové oceli v červené a stříbrné barvě a novými prvky, jako jsou celoskleněné dveře. S délkou 40 metrů a čtyřmi vozy (oproti třem u DT5) nabízejí vyšší kapacitu díky dalším nápravám a větší šířce, což umožňuje přepravu více cestujících. „S novými vlaky od společnosti Alstom přinášíme do systému místní dopravy v Hamburku více pohodlí, prostoru, služeb a bezpečnosti a vytváříme moderní a atraktivní nabídku mobility pro lidi,“ uvedl senátor pro dopravu, Anjes Tjarks.
Interiér vlaků DT6 je navržen s ohledem na potřeby různých skupin cestujících a zahrnuje moderní informační systémy s celkem 44 displeji pro lepší orientaci. Vozy jsou plně bezbariérové a uspořádání sedadel je rozděleno do několika zón, které zvyšují komfort, zatímco nový systém osvětlení přispívá ke kvalitnějšímu cestování. Alstom, jako dodavatel, se zavázal k udržitelnosti a transparentnosti, s mírou recyklace vozidel nejméně 94 %. Systém CBTC, který bude řídit provoz vlaků na U5, přinese efektivnější služby díky pokročilé komunikaci mezi vlaky.