Škoda Group podepsala smlouvu se společností Tampereen Raitiotie Oy na výrobu dalších desetimetrových modulů, které prodlouží stávající 37metrové tramvaje, jež jsou v současnosti provozovány v tramvajové síti v Tampere. Smlouva v hodnotě přibližně 25 milionů EUR je součástí opce k původní zakázce a bude realizována ve dvou fázích, které zvýší kapacitu tramvají, díky čemuž bude možné uspokojit rostoucí poptávku cestujících. Součástí smlouvy je rovněž desetiletý balíček kompletního servisu.
Dohoda zahrnuje výrobu a instalaci 11 modulů pro 11 tramvají, které prodlouží vozidla na 47 metrů. Toto prodloužení zajistí tolik potřebnou kapacitu, díky níž bude možné udržet krok s rychlým růstem počtu cestujících v tramvajové síti v Tampere. Prodloužené tramvaje si zachovají stejné technické vlastnosti a výkonnost jako stávající vozidla ForCity Smart Artic X34 a budou mít kompatibilní a vyměnitelné komponenty.
„Tento projekt je příkladem naší schopnosti rychle reagovat na potřeby našich partnerů. Rozšířením stávajících tramvají poskytujeme praktické řešení, které reaguje na rostoucí poptávku po veřejné dopravě a zároveň zajišťuje kompatibilitu se stávajícím vozovým parkem. I nadále se soustředíme na poskytování účinných a efektivních řešení mobility v městském prostředí,“ uvedl Jan C. Harder, President Region West and North ve Škoda Group.

„Počet cestujících ve vozech Tampere Ratikka roste rychleji, než se očekávalo. Rozšířením vozů se zvýší kapacita pro cestující o více než 30 % z 264 na 345 cestujících. Zvýšená kapacita cestujících nám zároveň umožní provoz na celé trase s optimálním intervalem 7,5 minuty. To má smysl z hlediska plynulosti dopravy a obsluhy cestujících veřejnou dopravou,“ říká Pekka Sirviö, generální ředitel Tampereen Raitiotie Oy.
Projekt bude zahájen výrobou prototypového modulu v závodě Škoda Group v Otanmäki v roce 2025. Tento modul bude namontován do jedné ze stávajících tramvají a projde komplexním testováním jak v továrně, tak v Tampere. Jakmile bude prototyp schválen, Škoda Group vyrobí a dodá zbývajících 10 modulů. Instalace těchto modulů bude zahájena v roce 2027 a všechny prodloužené tramvaje budou uvedeny do provozu v létě 2028.
TZ Škoda Group