Flixbus školil řidiče na polygonu. Jízda ve smyku, či nouzové brzdění

Historicky první bezpečnostní školení přímo na Masarykově okruhu v Brně pořádá v těchto dnech pro své české, slovenské a maďarské řidiče zelených autobusů česká pobočka FlixBusu. S jednopatrovými autobusy značky Setra, Scania Irizar a MAN získávají praktické zkušenosti ovládání vozidla v klouzavém smyku, nouzového brzdění a vyzkoušet si mohou i náročný slalom mezi kužely. Celé školení je zaměřeno na excelování v oblasti poskytování bezpečnosti pro cestující dálkových autobusů a dalších účastníků silničního provozu.

Masarykův okruh v Brně od pondělí do středy poskytuje zázemí nezvyklé skladbě vozového parku – parkuje tady několik 13metrových a 14metrových zelených autobusů FlixBus značky Setra a Scania Irizar. Během úterního dne se za jejich volanty vystřídaly desítky řidičů, kteří jezdí pro vnitrostátní i mezinárodní linky společnosti Flix v Česku, Maďarsku i na Slovensku. Kromě teoretických přednášek si totiž mohli přímo na testovacím okruhu vyzkoušet ovládání vozidla v klouzavém smyku, nouzové brzdění nebo náročný slalom mezi kužely.

„Trénink dělá mistra. Zvládání krizových situací na silnici i mimo ni patří k nedílné součásti práce profesionálních řidičů,“ uvádí Zdeněk Tesárek, ředitel provozního a obchodního oddělení společnosti FlixBus v Česku. „Bezpečnost provozu, cestujících na palubě, ale i profesionální komunikace řidičů, jejich vystupování a celkově kvalita poskytovaných služeb patří mezi hlavní priority FlixBusu.“

Podle Jana Konopáska, ředitele autobusové dopravní společnosti UMSE z Liberce, si řidiči možnost vyzkoušet praktické jízdy na polygonu kvitují. „Naši řidiči a linky, které pro FlixBus obsluhujeme, dlouhodobě patří mezi ze stran cestujících kvalitativně nejlépe hodnocené. Každý profesionální řidič se však může zaplést do dopravní nehody nebo kritické situace a našim úkolem je na to dobře se připravit,“ dodává.

Na základě dat Spolkového statistického úřadu v Německu jsou dálkové autobusy jedním z nejbezpečnějších dopravních prostředků. V porovnání s ostatními druhy dopravy je nehodovost u dálkových autobusů výrazně nižší než u osobních automobilů nebo motocyklů.

I tak společnost Flix již v minulosti zavedla řadu bezpečnostních opatření, jako je bezpečnostní školení pro zaměstnance a řidiče, dva řidiče na téměř všechny noční linky v rámci Evropy, moderní autobusový park vybavený asistenty řízení, jako jsou systémy pro udržování v jízdním pruhu a brzdové asistenční systémy, která jdou nad rámec zákonných požadavků.

Nejúspěšnějším bezpečnostním opatřením v historii automobilové dopravy? Pásy!

„Připoutat se je nejúčinnější věc, kterou můžete udělat, abyste se ochránili při jakékoli nehodě, bez ohledu na typ vozidla,“ připomíná Thorsten Meyer, bezpečnostní expert společnosti Flix. Povinné používání bezpečnostních pásů v Německu přitom přímo souvisí se snížením počtu dopravních nehod. Všechny evropské autobusy FlixBusu mají nainstalované bezpečnostní pásy, ale žádný výrobce prozatím nemá řešení, jak kontrolovat, zda jsou použity.

Že se cestující v dálkové autobusové dopravě málokdy poutají po celou dobu cesty, si všimne každý, kdo občas někam vycestuje. Společnost Flix proto přistoupila k osvětové kampani a na svých komunikačních kanálech nabádá cestující, aby byli po dobu jízdy bezpečnostními pásy připoutáni. V samotném vozidle jim to připomíná také hlášení řidiče a nálepky, kde se cestující mohou o nutnosti poutání se za jízdy dozvědět více.

Letní sezona byla pro FlixBus ve střední Evropě úspěšná

V uplynulé letní sezoně od dubna do konce září zaznamenala společnost Flix v souvislosti s provozem dálkové autobusové dopravy na svých trzích v Česku, Maďarsku a na Slovensku 10% nárůst cestujících. Silný nárůst poptávky bylo možné pozorovat zejména v souvislosti s cestami na mezinárodní evropská letiště – mezi Českem a Vídní a mezi Slovenskem a Vídní. Více lidí v porovnání s předchozím rokem mělo zájem také o cesty ze Slovenska na maďarské letiště v Budapešti.

Velké evropské sportovní akce zvyšují mobilitu napříč Evropou a táhnou cestující do hromadné dopravy. V souvislosti s UEFA evropským šampionátem 2024 zaznamenala společnost FlixBus nárůst cestujících na spojích mezi Českem a Německem v době konání šampionátu o 20 % v porovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Společnost Flix v současné době nabízí přímé spojení z Česka, Slovenska a Maďarska do 25 zemí a více než 560 různých destinací. Jen v letošním roce přidala na těchto spojích 99 nových zastávek.

Flix i nadále pokračuje ve své globální expanzi, aby umožnila milionům lidí po celém světě udržitelně a cenově dostupně cestovat. Počátkem roku 2024 společnost oficiálně vstoupila na indický trh a zavedla autobusovou dopravu v jednom z nejdynamičtějších a nejhustěji osídlených regionů světa. Na konci září pak oznámila svůj záměr expandovat do Mexika, na třetí největší autobusový trh na světě.

TZ Flixbus