Pražská strojírna dodala do Bratislavy výhybky a křížení. Úspěšná rekonstrukce Vozovny Krasňany se stala klíčem k dalším zakázkám na Slovensku

Ještě před začátkem studeného počasí se podařilo dokončit rekonstrukci bratislavské tramvajové Vozovny Krasňany. Složitá akce o patnácti etapách zahrnovala dodávku celkem 56 výhybek a 6 křížení. Úspěšná rekonstrukce bratislavské vozovny se stala klíčem k další bratislavské zakázce na rekonstrukci Vozovny Jurajov Dvor.


Pražská strojírna nedávno dodala výhybky a křížení pro poslední etapu rekonstrukce vozovny Krasňany v hlavním městě Slovenska. Celá zakázka byla z výrobních, montážních i přepravních důvodů rozdělena do patnácti částí a měla významný podíl na zaplnění letních a podzimních výrobních kapacit strojírny.

Poptávka na tuto zajímavou akci se ve strojírně začala zpracovávat již v lednu 2023. Celkem 42 původních výhybek se mělo nahradit 56 novými a dále dodat 6 šestisrdcovkových křížení. Celý projekt se však vyjasnil až v únoru roku 2024.

Celá rekonstrukce krasňanské vozovny byla velmi náročná z hlediska výrobního i projekčního. Jednak jsme dodávali ty nejsložitější kombinace výhybek a křížení. A jednak se celá zakázka v průběhu výstavby opakovaně měnila z hlediska projektu. Jednalo se o vůbec nejnáročnější zakázku v letošním roce, říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

První část počáteční etapy se tak přejímala v továrně za účasti zákazníka teprve letošního 29. května a rovnou té nejsložitější částí – první ze dvou dvanáctivýhybkových harf (první výměna je vždy dvoujazyková a následuje 11 jednojazykových výměn). Zákazník byl s předvedenou kvalitou práce spokojen, takže další části zakázky se kromě jednoho speciálního případu – kombinace vícesrdcovkových křížení – přejímaly bez jeho přítomnosti. Roli zákazníka jako obvykle v těchto případech přebralo oddělení technické kontroly Pražské strojírny.

Celá továrna musela pracovat ve vysokém tempu, protože bylo třeba všechny výrobky dodat na stavbu do zimních měsíců.

„Poslední části zakázky jsme předávali teprve v průběhu posledních čtyř týdnů. Vše se ale nakonec stihlo včas a v nejvyšší kvalitě.  Tento dobrý výsledek přispěl, mimo jiné, také k získání zakázky na rekonstrukci další bratislavské vozovny – Jurajov Dvor,“ uzavírá Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

TZ Pražská strojírna