Do Halle a Rostocku přijíždí TINA!

Rok 2025 přinesl do německých měst Halle a Rostock inovaci v městské dopravě. Na scénu přicházejí nové tramvaje TINA (Total Integrated Low-floor Drive), které nastavují vyšší standard v oblasti pohodlí, bezpečnosti i šetrnosti k životnímu prostředí. Moderní nízkopodlažní soupravy, vyrobené švýcarskou společností Stadler, postupně nahradí staré modely tramvají.

Halle se stalo prvním městem, kam na začátku roku dorazily nové tramvaje TINA. Celkem 56 nových vozů zcela nahradí starší tramvaje MGT6D, které slouží obyvatelům Halle nepřetržitě již téměř třicet let. Mezi hlavní přednosti těchto tramvají patří prostorný interiér bez jediného schodu, širší uličky a větší dveře. Díky modernímu kamerovému systému, bezhotovostním automatům na jízdenky a efektivnímu klimatizačnímu systému se TINA stává symbolem pohodlí a bezpečnosti.

„Tyto tramvaje jsou nejen technickým pokrokem, ale také důležitým stavebním kamenem pro dopravní revoluci v našem městě,“ říká Vinzenz Schwarz, generální ředitel společnosti Hallesche Verkehrs-AG (HAVAG). HAVAG uvede nové tramvaje do pravidelného provozu ke konci léta 2025. Do té doby probíhá testování celé tramvajové sítě, včetně technických úprav a školení řidičů.

Také Rostock se připravuje na příchod tramvají TINA. První model úspěšně prošel tovární přejímkou v polských Siedlcích. Během ledna a února byly dokončeny poslední práce před jeho transportem do města, kam úspěšně dorazil v druhé polovině února. Do roku 2027 plánuje Rostocker Straßenbahn AG (RSAG) uvést do provozu celkem 28 tramvají TINA a investice do této modernizace činí přibližně 103 milionů eur, přičemž stát přispěje částkou přibližně 10 milionů eur.

Vozidla pro Rostock budou vybavena Wi-Fi, systémem ochrany proti kolizím, vyššími stropy a většími okny. Cestující se mohou těšit na moderní prostor s klimatizací a bezbariérovým přístupem. Pravidelný provoz prvních tramvají TINA v Rostocku by měl být zahájen na konci roku 2025.

Na výrobě tramvají TINA se podílí společnost Stadler, která zajistila výrobu jak pro Halle, tak pro Rostock. Celkem 39 tramvají typu MGT-M s délkou 30 metrů a kapacitou 167 cestujících bude jezdit v Halle, kde přibude i 17 delších vozů MGT-XL s kapacitou 269 cestujících. V Rostocku pak bude nasazeno 28 tramvají stejného typu. Stadler garantuje nejen nejvyšší technickou kvalitu, ale i důraz na ekologickou dopravu.