Přesně 8. března 2015 byl pro cestující otevřen centrální úsek druhé linky varšavského metra M2. Jeho výstavba trvala čtyři roky.
Úsek od stanice Rondo Daszyńskiego po stanici Dworzec Wileński ujede vlak za 11 minut. Spojuje dva břehy Visly tunely o délce 920 m (severní tunel) a 935 m (jižní tunel). Celková délka centrálního úseku druhé linky metra je přibližně 6,3 kilometru. ️
V současné době jsou nejvytíženějšími stanicemi, které denně využívá více než 25 tisíc cestujících: Dw. Wileński, Świętokrzyska, Rondo ONZ a Rondo Daszyńskiego.
Za realizaci centrálního úseku druhé linky metra získala společnost Metro Warszawskie titul laureáta soutěže „Diamanty polské infrastruktury“ v kategorii Investice roku. Cena byla udělena během VII. ročníku konference „Infrastruktura Polska“, která se konala 23. února 2016 ve Varšavě.
🗨️ Takhle vypadají stanice metra na novějším úseku linky M2.
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) February 16, 2024
🇵🇱 Varšava 📆 10/2023 📸 OMH
🎧 Dopravní podcast (168) → Městská doprava ve Varšavě a v oblasti Katovic
▶️ https://t.co/pULQBa7ipx pic.twitter.com/iqLRkP3VHa
Jak se rozšiřovala linka M2
8. 3. 2015: Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński
15. 9. 2019: Dworzec Wileński – Trocka
4. 4. 2020: Rondo Daszynskiego – Ksiecia Janusza
30. 6. 2022: Ksiecia Janusza – Bemowo
28. 9. 2022: Trocka – Bródno
V současné době probíhá výstavba posledního úseku linky M2. V Bemowě se staví 3 stanice Lazurowa, Chrzanów a Karolin. Ve výstavbě je také depo Karolin.