Mnichovská městská doprava se v současnosti potýká s nedostatkem zaměstnanců a vozidel. Tento stav ovlivňuje jízdní řády, které musely být dočasně upraveny. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků se dotýká nejen provozu, ale také dílen.
Od února platí v mnichovské veřejné dopravě značná omezení. Nejvíce se dotkla linky metra U4, kde došlo k prodloužení intervalů z 5 na 10 minut a linky U7, která je provozována pouze v úseku Olympia-Einkaufszentrum a Sendlinger Tor. Na vině je nedostatek zaměstnanců, ale také špatný technický stav souprav metra, u nichž došlo ke zjištění opotřebení kol. Postižená vozidla jsou zatím odstavena z provozu.
Mimo metra se situace propsala také do řady autobusových linek. Ať už se jedná o prodloužení intervalů, úplného zrušení linek či změny provozu v pracovních dnech, víkendech a prázdninách, cestující v Mnichově nejezdí tak jako dříve. Dopravní podnik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) k tomu uvádí, že raději upravili jízdní řády, než aby to ponechali náhodě. To je sice úctyhodné, ale… jak dál?
Obdobná situace tu už totiž byla v loňském roce, kdy se některá německá města jako Mannheim, Norimberk nebo právě Mnichov potýkala s nedostatkem řidičů. Tehdy rekrutovali brigádníky z řad studentů, aby se angažovali jako řidiči tramvají.
MVG podle svého vyjádření řeší situaci aktivně tak, že rozšiřuje náborové aktivity, oslovuje zájemce i ze zahraničí a připravuje školení na částečný úvazek pro metro, tramvaje a autobusy. Zároveň posiluje kapacitu školení ve vlastní autoškole a spouští duální studijní programy zaměřené na technickou údržbu metra a tramvají. Snad tato snaha povede k výsledkům.