Více místa, klimatizace a Wi-Fi. V Magdeburgu začaly jezdit nové tramvaje Flexity

Je to již téměř dva týdny, co v magdeburské městské hromadné dopravě začala do provozu s cestujícími zasahovat nová tramvaj Alstom FLexity. Nová tramvaj je nejčastěji k vidění na linkách 1 a 9. Objevila se ale také na linkách 2, 4 a 6. Naopak na lince 3 jsou v září k vidění soupravy ČKD Tatra.

Zkušební provoz vystřídala každodenní realita

Po rozsáhlém ročním schvalovacím a testovacím procesu, který zahrnoval náročné zkoušky softwaru, brzd i průjezdnosti sítě, získaly vozy finální povolení. Dodány jsou v současnosti první dva vozy s ev. č. 1401 a 1402.

„Provoz v prvních dvou týdnech potvrdil, že jsme se vydali správnou cestou. Vozy jsou spolehlivé a ohlasy od cestujících i našich zaměstnanců jsou mimořádně pozitivní,“ uvedla Birgit Münster-Rendel, jednatelka MVB. „Je to začátek nové éry kvality a komfortu pro veřejnou dopravu v Magdeburgu.“

Generační skok v komfortu a kapacitě je znát

Cestující si okamžitě všimli výrazného rozdílu oproti starším vozidlům. S délkou 38 metrů a kapacitou pro 241 osob nabízejí tramvaje Flexity podstatně více prostoru. Klíčové benefity, které se již osvědčily v praxi, jsou:

  • Plná bezbariérovost: Snadný nástup a dostatek místa pro kočárky a invalidní vozíky.
  • Vysoký komfort: Tichý a plynulý chod, plně klimatizovaný interiér, pohodlná sedadla a praktické doplňky jako Wi-Fi a USB nabíjecí porty.
  • Moderní bezpečnost: Nejmodernější asistenční systém pro detekci překážek (ODAS) zvyšuje bezpečí v ulicích města.

Strategická investice, která mění tvář města

Nákup celkem 35 tramvají Flexity je součástí širší strategie rozvoje Magdeburgu. Nové vozy postupně nahradí zastaralé vozy Tatra a starší nízkopodlažní tramvaje. Jejich vyšší kapacita je zároveň nezbytná pro budoucí zkracování intervalů a lepší obslužnost v rámci nového plánu sítě „Liniennetz 2020+“ a rozsáhlého infrastrukturního projektu „2. severojižního spojení“.

S každým dalším dodaným vozem, přičemž celá flotila má být kompletní na začátku roku 2027, Magdeburg posiluje svou pozici tramvajového města.