Na rostoucí počet cestujících v síti příměstské železnice (S-Bahn) v německém Porúří zareaguje tamní dopravní sdružení Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR). V pondělí 13. října oznámilo spolu s výrobcem Stadler projekt, v rámci kterého dojde k prodloužení sedmi stávajících elektrických jednotek FLIRT 3 XL.
Soupravy, které v současnosti jezdí jako třívozové, budou rozšířeny vložením dvou nových mezivozů na celkovou délku pěti vozů. Počet míst k sezení v jedné jednotce se tak zvýší ze současných 180 na 296, což představuje nárůst kapacity o více než 60 procent. Prodloužené soupravy nabídnou cestujícím také více multifunkčních prostor pro jízdní kola, kočárky či invalidní vozíky.
Společnost Stadler, která zakázku získala v létě, již zahájila přípravné a inženýrské práce. Samotné přestavby vozidel jsou naplánovány na období let 2027 až 2029. Po dokončení projektu bude podsíť 1 S-Bahnu Rýn-Porúří obsluhována výhradně pětivozovými jednotkami.
„Rozšíření počtu vozů FLIRT je důležitým krokem k uspokojení rostoucích požadavků na veřejnou dopravu. Vytváříme o 64 % více míst k sezení a nabízíme větší pohodlí, dostupnost a flexibilitu pro všechny cestující,“ uvedl mluvčí představenstva VRR Oliver Wittke.
Prodloužená pětivozová jednotka FLIRT 3 XL bude mít délku přibližně 106 metrů, deset dveří na každé straně a maximální rychlost 160 km/h. Výkon vozidla činí 3 000 kW. Nízkopodlažní jednotky jsou přizpůsobeny pro nástup z hrany o výšce 76 cm.
Projekt se týká vozidel provozovaných na linkách v rámci podsítě 1, která zahrnuje vytížené trasy S-Bahn S2 (Dortmund – Herne – Essen / Recklinghausen), S3 (Oberhausen – Mülheim – Essen – Hattingen) a S9 (Haltern am See – Bottrop – Essen – Wuppertal – Hagen). Dále se opatření dotkne i doplňkových regionálních linek RB 32, RB 40, RE 41 a RE 49.


