Lehká automatizovaná dráha Docklands Light Railway (DLR) ve východním Londýně se dočkala nasazení prvního z 54 nových vlaků od španělského výrobce CAF. Pětivozová jednotka, označovaná jako třída B23, vyjela s cestujícími poprvé v pondělí 30. září. Nová vozidla přinášejí vyšší kapacitu a moderní výbavu.
Nové průchozí soupravy nabídnou o 10 % více místa než stávající vlaky, které jsou často spřaženy z kratších samostatných jednotek. Celková kapacita jednoho nového vlaku je 792 cestujících, z toho je 141 pevných a 15 sklopných sedadel. Cestující mohou využít klimatizaci, široké uličky, nabíjecí stanice pro mobilní zařízení a tři víceúčelové prostory určené pro kočárky, jízdní kola nebo zavazadla. Samozřejmostí jsou i vyhrazená místa pro vozíčkáře. Informační systém pro cestující s obrazovkami a audiovizuálním hlášením dodala společnost Teleste.

Dodávka s více než dvouletým zpožděním
Dopravní podnik Transport for London (TfL) udělil společnosti CAF zakázku v hodnotě 350 milionů liber v červnu 2019. Španělský výrobce tehdy uspěl v konkurenci společností Alstom, Bombardier a konsorcia Siemens/Stadler. Původní kontrakt počítal s dodáním 43 vlakových souprav – 33 z nich mělo nahradit nejstarší vozidla a 10 bylo určeno pro posílení kapacity. V červnu 2023 byla navíc potvrzena opce na dalších 11 jednotek, čímž se celkový počet zvýšil na 54.
Původní plány počítaly se zahájením provozu nových vlaků již v roce 2023. Projekt však nabral zpoždění, které způsobila pandemie, komplikace během testování (umocněné odhalením dříve existujícího problému se zabezpečovacím zařízením) a také problémy na straně dodavatele stavby depa, který se dostal do insolvence.
Situace vedla k tomu, že od července 2025 musel provozovatel KeolisAmey Docklands přistoupit k zavedení prořídnutého jízdního řádu, jelikož některé starší vlaky dosáhly konce své životnosti a musely být odstaveny ještě před dodáním náhrady.
Plný rozsah provozu bude obnovován postupně s tím, jak budou v nadcházejících měsících nasazovány další nové jednotky. Kompletní výměna staršího vozového parku se očekává do konce roku 2026.


