Po 53 letech se do ulic kodaňské aglomerace vrátila tramvajová doprava, byť v moderní podobě lehké železnice (Letbane). V neděli 26. října 2025 byl slavnostně zahájen provoz na první, jižní části nové linky Hovedstadens Letbane, známé také jako projekt Ring 3.
První otevřený úsek měří přibližně 10 kilometrů a obsluhuje 12 zastávek mezi stanicemi Ishøj Station a Rødovre Nord. Hned první den provozu, kdy byla jízda zdarma, přilákala nová trať podle údajů provozovatele na 15 000 cestujících.
Nový úsek zajišťuje důležité přestupní vazby na síť příměstských vlaků S-Tog, konkrétně ve stanicích Vallensbæk Station a Glostrup Station. Vozidla na tomto úseku jezdí v desetiminutovém intervalu.


Tato etapa je první fází rozsáhlejšího projektu. Celá trasa Hovedstadens Letbane povede z města Ishøj na jihu do Lundtofte na severu. Bude měřit 28 kilometrů a nabídne celkem 29 zastávek, přičemž propojí šest linek S-Tog a několik regionálních železničních tratí. Zprovoznění zbývajícího úseku z Rødovre Nord do Lundtofte je plánováno na léto 2026. Po dokončení celé trasy se očekává zkrácení intervalu ve špičkách na pět minut.
Provoz na trati zajišťuje 29 vozidel typu Siemens Avenio. Jedná se o čtyřčlánkové, plně nízkopodlažní vozy o délce 36,9 metru. Každé vozidlo má kapacitu přibližně 290 cestujících, z toho 64 míst k sezení, a dosahuje maximální provozní rychlosti 70 km/h.
Tento systém lehké železnice (Letbane) je novým doplňkem kodaňské městské dopravy, kterou dosud tvořilo především automatické metro (linky M1, M2, M3, M4) a síť příměstských vlaků S-Tog. Kodaň tak obnovuje provoz tramvajového typu poprvé od roku 1972, kdy byla zrušena poslední klasická tramvajová linka (číslo 5).





