Stavba Pražského okruhu 511 si vyžádala dočasnou přeložku trati u Kolovrat

Cestující, kteří v posledních týdnech využívají železniční trať 221 ve směru na Benešov, si mohli všimnout rozsáhlých stavebních prací a pomalejší jízdy v úseku mezi stanicemi Praha-Kolovraty a Říčany. Důvodem jsou probíhající práce na stavbě Pražského okruhu, konkrétně úseku 511 (Běchovice–D1), které si vynutily dočasnou přeložku trati.

Práce probíhají kousek za zastávkou Praha-Kolovraty, na samotné hranici hlavního města. Aby mohla stavba okruhu pokračovat, musí být železniční trať dočasně posunuta.

Tunel pod tratí

V původní stopě trati, kudy vlaky dosud jezdily plynulým obloukem, začne brzy výstavba hloubeného tunelu Na Vysoké, který bude součástí dálničního okruhu. Z tohoto důvodu je trať dočasně „narovnána“ a posunuta mírně na jih pomocí nově vloženého mezipřímého úseku.

Podle informací organizace ROPID, která zveřejnila fotografie z místa, byla o víkendu 8. listopadu dokončena přeložka traťové koleje ve směru na Benešov. Ihned poté se práce přesunuly na sousední traťovou kolej ve směru na Prahu.

Až bude výstavba severního portálu dálničního tunelu dokončena, železniční trať se v budoucnu vrátí zpět do své původní, plynulé stopy.

Úleva pro Spořilovskou

V okolí staveniště jsou již patrné rozsáhlé zemní práce. Samotná stavba úseku 511 Pražského okruhu je klíčová pro dopravní systém Prahy, jelikož má odklonit tranzitní, zejména kamionovou dopravu z přetížené Spořilovské ulice a navazující Jižní spojky.

Součástí prací v této oblasti není jen posun železnice, ale také řada přeložek místních komunikací a cyklostezek, například té vedoucí z Kolovrat do Říčan.

Dokončení celé stavby Pražského okruhu 511 je plánováno na konec roku 2027.

Stavba Pražského okruhu a přeložka železniční trati. Zdroj: ROPID
Stavba Pražského okruhu a přeložka železniční trati. Zdroj: ROPID
Stavba Pražského okruhu a přeložka železniční trati. Zdroj: ROPID
Stavba Pražského okruhu a přeložka železniční trati. Zdroj: ROPID