Pražská integrovaná doprava (ROPID) zveřejnila detaily rozvoje tramvajové sítě, které se přímo dotýkají městské části Praha 6. Změny, zahrnuté v dokumentu „Nové tramvajové tratě pro 150 000 cestujících každý den“, přináší posílení stávajících linek, nová přímá spojení a využití nových tramvajových tratí.
Jednou z klíčových úprav je navýšení kapacity na lince tramvaje č. 2. V minulosti se už podařilo ve spolupráci s dopravním podnikem zvýšit podíl nízkopodlažních spojů na této lince.
„Dlouhodobě jsme žádali magistrát a Ropid o posílení linky 2. Sólo vozy jsou pro linku nedostatečné a spoje jezdí přeplněné. Jsme proto rádi, že tento náš požadavek byl vyslyšen a linka 2 bude jezdit od jara 2026 ve dvojicích, respektive v článkových nízkopodlažních vozech, což zlepší tramvajovou dopravu z centra a Hradčanské do Střešovic a na Petřin,“ říká radní pro oblast dopravy městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.
V souvislosti s projektem Dvoreckého mostu, jehož otevření je plánováno již na počátek března 2026, dojde k vytvoření nového a žádaného propojení mezi oběma břehy Vltavy. Po dokončení mostu se očekává přetrasování linky 20 z Barrandova do Modřan. Trasa linky 20 mezi Smíchovským nádražím a Dědinou zůstane stejná. Druhou změnou s Dvoreckým mostem bude přetrasování linky 2 z Braníka a Podolí na Albertov a do Nuslí, čímž vytvoří společně s linkou 18 silnější spojení v trase Hradčanská – Národní třída – Albertov – Nám. bří. Synků. Současně vyjede v pracovních dnech linka 2 ve dvojicích.
Zásadní změnou pro cestující v Praze 6 bude otevření nové tramvajové trati Strahov (Malovanka – Strahov), které je plánováno na konec roku 2027. Koleje položené na strahovském kopci propojí tuto oblast s Dejvicemi a náměstím Republiky.
Na Strahov zamíří dvě nové tramvajové linky, které zajistí odlišné typy spojení: Linka 28 bude sloužit primárně jako studentské „přibližovadlo“. Povede ze Strahova přes Park Maxe van der Stoela a Vozovnu Střešovice na Vítězné náměstí a do Podbaby. Linka 29 pak zajistí přímé spojení s centrem. Pojede ze Strahova a cestující s ní dojedou k metru Hradčanská a dále přes Strossmayerovo náměstí k Masarykovu nádraží.
Změny jsou součástí širšího plánu, který má do poloviny roku 2028 uvést do provozu šest nových tramvajových tratí a výrazně proměnit pražskou tramvajovou síť ve prospěch kolejové dopravy.
TZ Praha 6


