ŠalinaCafé se stala hitem, svatebčané milují retro jízdy a legendární „dřevák“ láká fotografy. Historické dopravní prostředky pokračují ve svém provozu v ulicích Brna a těší se stabilnímu zájmu veřejnosti, nejenom na pravidelných historických linkách, ale i na soukromých eventech.
Dopravní podnik města Brna hodnotí letošní sezónu pozitivně. Po delší době se podařilo naplno rozjet provoz kavárenské tramvaje ŠalinaCafé a celkově byl zaznamenán vysoký zájem o jízdy historickými vozidly.
ŠalinaCafé se vrátila naplno
Největším oblíbencem letošní sezóny se podle tiskové mluvčí dopravního podniku Hany Tomaštíkové stala ŠalinaCafé, historická tramvaj 4MT vyrobená v roce 1950, která po delší odmlce znovu vyrazila do ulic v plném provozu. Jízda městem v historické tramvaji u šálku kávy a s výhledem z oken stylového vozu si rychle získala své fanoušky.
Velký zájem zaznamenaly také pronájmy retro vozidel pro svatby, soukromé oslavy, firemní večírky a akce. Zpestření významných životních událostí a neformální atmosféra spojená s cestou městem se pro mnohé stala zajímavým lákadlem. Mezi jednotlivými tramvajemi si dlouhodobě drží výsadní postavení PartyŠalina a Šalinacafé.

Důležitou součástí nabídky zůstávají také pravidelné historické linky pro veřejnost. „Z autobusů se největší oblibě tradičně těšily legendární Škoda RTO a Karosa ŠM11, které patří k symbolům československé autobusové historie. Mezi tramvajemi dominovala ŠalinaCafe, která letos zaznamenala plnohodnotný provoz a velký zájem veřejnosti. Významnou roli měla také historická tramvaj mv6.3, přezdívaná „dřevák“, pravidelně vypravovaná na historické lince H4, kde si získala mimořádnou pozornost cestujících i fotografů,“ shrnuje Tomaštíková.
Příští rok představí dopravní podnik renovovaný trolejbus 9Tr, který mohli fanoušci vidět zatím pouze na akci Šotodays. Zároveň dopravní podnik počítá s pokračováním provozu pravidelných historických linek. Plánuje se také vypravování retro vozidel na vybrané kurzy běžných linek, například víkendový provoz linky 10, kde se v průběhu sezóny vystřídá větší množství historických vozidel. „Retro sezóna potvrdila, že historická vozidla mají v Brně mezi lidmi své pevné místo a jsou oblíbenou součástí městského koloritu,“ uzavírá Tomaštíková.


