Dopravní podnik v německých Brémách (BSAG) dokončil rozsáhlou modernizaci svého vozového parku. Po pěti letech od dodání prvního kusu dorazila do města poslední z celkových 84 objednaných tramvají Siemens Avenio. Nové vozy, které v Brémách nesou označení „Nordlicht“ (Polární záře), postupně nahradily starší typ GT8N.
První vůz s evidenčním číslem 3202 dorazil do města na podvalníku z vídeňského závodu Siemensu již 31. března 2020. Tím započala generační obměna tamních tramvají. Poslední, čtyřiaosmdesátý vůz, byl do Brém dopraven v polovině října 2025 a nyní probíhá jeho finální příprava na zařazení do pravidelného provozu s cestujícími. Výroba probíhala v závodech Siemens Mobility v Rakousku a v Srbsku.
Náhrada za 30 let staré vozy
Nová flotila modelové řady Avenio nahrazuje nízkopodlažní tramvaje typu GT8N, které v brémských ulicích sloužily téměř tři desetiletí. Nové vozy nabízejí oproti svým předchůdcům větší přepravní kapacitu díky šířce skříně 2,65 metru. Rychlejší výměnu cestujících zajišťuje sedm širokých dveří.
Interiér je koncipován s ohledem na bezbariérovost, nechybí zdvihací plošina typická pro BSAG a dvě vyhrazená místa pro vozíčkáře. Informační systém pro cestující tvoří dvojité monitory zobrazující kromě trasy i informace o výlukách či přestupech.

Dvě verze pro různé tratě
Z pohledu techniky a fanoušků dopravy je zajímavé rozdělení dodané série na dvě podskupiny, které se liší svým určením:
- Evidenční čísla od 3201: Jedná se o čistě městské tramvaje určené pro provoz v síti tramvajových drah (dle BOStrab).
- Evidenční čísla od 3401: Tyto vozy jsou technicky uzpůsobeny i pro provoz na železničních tratích (systém Tram-Train). Počítá se s nimi pro budoucí nasazení například na prodloužené lince 8 do obce Leeste, kde budou tramvaje využívat regionální železniční infrastrukturu.
Všechny vozy jsou vybaveny moderními asistenčními systémy pro řidiče a bezpečnostními prvky, včetně kamerového systému a interkomů u každých dveří pro spojení s kabinou řidiče.


