S plánovanou rekonstrukcí tramvajové trati Vozovna Střešovice – Petřiny dojde ke změně podoby stávající smyčky Petřiny. Současná dvoukolejná smyčka bude nahrazena smyčkou s předjízdnou kolejí. Resp. smyčka bude mít dvě výstupní zastávky a jednu nástupní (v místě dnešní vnitřní nástupní zastávky) s provozem po směru hodinových ručiček. Tím zůstane před smyčkou zachováno křížení směrů.
Kromě smyčky budou upraveny i ostatní zastávky v ulicích Na Petřinách a Střešovická. Nástupiště budou vyvýšena pro lepší nástup do vozidla a zároveň zkrácena na 33-35 metrů. V zastávce Vojenská nemocnice je plánována společná zastávka tramvají a autobusů.
Jaky ma smysl to krizeni? Proc neni provoz jednoduse proti smeru hodinovych rucicek? Tady vidim jen nevyhody:
– komplikovana a draha konstrukce
– problematicky provoz s krizenim
– nebezbecny prichod i odchod z nastupist vzdy s prechodem koleji
Pohodlný nástup pro cestující z jednoho nástupiště. Konec přebíhání cestujících před odjíždějící tramvají.
Proc by to jedno nastupiste nemohlo byt tam, kde bylo drive vnejsi nastupiste?
Dotaz na ty, co ty kreslili. Předpokládám, že opačně by se to tam z nějakého důvodu nevešlo.
Důvod je jednoduchý, pokud by se ponechal současný poloměr oblouku, vytvořila by se mezi obloukama mezipřímá, která je v prostoru smyček nepřípustná (navíc, její minimální délka musí být 6 m). V případě, že by se použil oblouk o větším poloměru, došlo by k přesunu označníku nástupní zastávky blíže ke křížení, což by zase ovlivnilo samotnou konstrukci křížení. Taktéž by došlo ke zúžení vozovky a k jejímu “zešišatění”.