DPP láká líné cyklisty do tramvají a metra

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s ROPIDem lákají líné cyklisty do prostředků MHD. Od 25. 3. 2016 dochází k rozšířeným možnostem přepravy kol v tramvajích a v metru.

Původně jste mohli s kolem do tramvaje pouze na vybraných tratích “do kopce”. Což se dalo ještě pochopit. Ovšem nově jsou zařazeny i úseky z kopce (např. Hradčanská > Podbaba) a po rovině (např. Palmovka >Nádr. Libeň). A tomu moc nerozumím. Když se někdo rozhodne jezdit po Praze na kole, měl by na tom kole jezdit a šlapat do pedálů a nikoliv se s kolem vozit v plných prostředcích MHD. Navíc, pokud je trasa po rovině, či dokonce z kopce (např. Hradčanská > Podbaba). Cyklista, vezoucí se MHD z kopce, je pro mě líný cyklista a lépe by udělal, kdyby kolo nechal doma.

Druhé věci, které nerozumím – proč DPP a ROPID tyto líné cyklisty láká do prostředků MHD? Do metra, které jezdí plné nejen v pracovních dnech, ale i o víkendech! Z původní dovolené přepravy kol na poslední plošině posledního vozu soupravy metra, můžete nově s kolem cestovat v každých druhých dveřích! Nemám pocit, že by bylo v soupravách metra tolik místa, aby v každém voze byla povolena přeprava čtyř kol (v prvním voze jen dvě kola).

Takovéhle opatření, resp. lákání “nových” cestujících – cyklistů do tramvají a metra bych chápal v případě, že by spoje jezdily poloprázdné a podnik by se snažil přilákat nové platící cestující. Ale v pražském případě by měl být nejprve posílen provoz metra, aby se nestávalo, že jezdí metro přeplněné nejen ve špičkách, ale i v podvečerních až večerních hodinách pracovních dnů, či v odpoledních víkendových hodinách.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

3 komentáře

    • Rostislav Adam
    • 31/03/2016

    Tak ono tohle se hodí zejména ve chvíli, kdy píchneš, nebo se ti stane jiná nepříjemnost, pochopitelně nářadí v tu chvíli sebou nemáš(Murphyho zákony, pokud člověk to nářadí s sebou má, tak jej nepoužije, ve chvíli, kdy jej jednou zapomene doma, tak se pochopitelně něco stane) a jako na potvoru jsou servisy zavřené. Nechávat dlouhodobě kolo na ulici zrovna v ČR fakt není dobrý nápad, a legálně často ani není kde.
    Co se metra týká, tak už dávno to není tak, že by byl povolena jen poslední plošina vlaku, ale je povolena zadný plošina každého vozu, i když se, z dost pochopitelných důvodů využívá ta úplně vzadu, člověk tam prostě nejmíň překáží.

  1. Tyto změny vítám. Proč líní cyklisté? Co takhle cyklisté s dětmi, nebo cyklisté, kteří se potřebují s koly přemístit na vlak či na kraj Prahy a vyrazit na výlet do přírody. Jezdit po praze na kole je při dnešním provozu a ovzduší holý nesmysl. Přijde mi rozumnější přemístit dítě s kolem tramvají než ho nechat srazit autem.

    • Ano, kdo chce s kolem na vlak a do přírody, tomu bylo již dříve umožněno cestovat s kolem na zadní plošině, kde je k tomu místo.
      Ale cpát kola doprostřed souprav, to opravdu nesouhlasím.