Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 31. 10. 2016)

S nástupem jara vyráží řada tramvajových příznivců na výlet, či dovolenou, do zahraničních měst. Prozkoumat jejich systém městské dopravy, svézt se jinými typy tramvají než jezdí u nich „doma“ a pořídit si pěkné fotografie tramvají.

Častý cílem jsou města v bývalé NDR, kde dodnes jezdí tramvaje z ČKD Tatra. Web MHD86.cz vám přináší další pravidelný report mapující aktuální stav a nasazení tramvají ČKD Tatra na linky v jednotlivých německých městech.

Stav k 31. 10. 2016

Berlin

  • 73 vozů KT4DM v provozu s cestujícími (-16 vozů oproti 03/2016)
  • v provozu na linkách M4, M5, M17, 37, 67, 68
  • předpokládaný konec vozů Tatra: 2017-2018

Brandenburg

  • 2 vozy KT4D v provozu s cestujícími
  • 10 vozů KTNF6 v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

Chemnitz

  • 20 vozů T3D-M v provozu s cestujícími
  • v provozu na linkách 4, 5 a 6
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020

Cottbus

  • 20 vozů KTNF6 v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2035

Dresden

  • 9 vozů T4DMT rezerva pro provoz s cestujícími (+ 1 vůz oproti 03/2016)
  • 2 vůz TB4D rezerva pro provoz s cestujícími (+ 1 vůz oproti 03/2016)
  • provozní rezerva, vozy bývají nasazovány na posilové spoje linek E3, E11, 16, 20
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020

Frankfurt (Oder)

  • 15 vozů KT4DM v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

Gera

  • 20 vozů KT4DMC v provozu s cestujícími (+ 1 vůz oproti 03/2016)
  • 5 vozů KTNF8 v provozu s cestujícími
  • v provozu především na lince 3
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

Görlitz

  • 15 vozů KT4D-C v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

Gotha

  • 15 vozů KT4D v provozu s cestujícími (+ 1 vůz oproti 03/2016)
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

Halle

  • 6 vozů T4DC v provozu s cestujícími
  • 3 vozy B4DC v provozu s cestujícími
  • v provozu na lince 3
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2017

Leipzig

  • 94 vozů T4D-M1 v provozu s cestujícími (+ 3 vozy oproti 03/2016)
  • 10 vozů T4D-M2 v provozu s cestujícími
  • 4 vleky B4D-NF v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách 1, 3, 7, 8, 11
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020

Magdeburg

  • 4 vozy T6A2M rezerva pro provoz s cestujícími
  • 13 vleků B6A2M v provozu s cestujícími (+ 1 vůz oproti 03/2016)
  • vozy T6A2M bývají v případě potřeby nasazovány na linku 8
  • vleky B6A2M jsou vypravovány na linky 1, 9 a 10

Plauen

  • 17 vozů KT4DMC v provozu s cestujícím(-2 vozy oproti 03/2016)
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2020

Potsdam

  • 12 vozů KT4DC v provozu s cestujícími (-4 vozy oproti 03/2016)
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2023

Schöneiche-Rüdersdorf

  • 3 vozy KTNF6 v provozu s cestujícími
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2022

Strausberg

  • 1 vůz KT8D5R.N2S pro provoz s cestujícími
  • 1 vůz T6C5 pro provoz s cestujícími
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2035

Zwickau

  • 20 vozů KT4DC v provozu s cestujícími
  • v provozu na všech linkách
  • předpokládaný konec vozů Tatra: po roce 2024

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 31. 3. 2016)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 31. 1. 2016)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 30. 11. 2015)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 30. 9. 2015)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 30. 6. 2015)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 31. 3. 2015)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 31. 1. 2015)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 22. 11. 2014)

► Provoz tramvají ČKD Tatra v Německu (k 30. 9. 2014)

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

2 komentáře

  1. In Schöneiche-Rüdersdorf there is no KT4DM as reserve. Both KT4DM (#21 & #22) were withdrawn from linear operation in April 2012. Since then they were waiting to be sold, without any return to linear operation.