Ropid úmyslně tají vyhodnocení výhodnosti expresních tunelbusů v Praze

Píše se říjen 2017 a organizátor pražské MHD společnost Ropid pořád tají dokument vyhodnocující jednotlivé varianty možných tunelbusových linek. Přitom už v dubnu 2017 slibovali Filip Drápal (vedoucí odboru marketingu a tiskový mluvčí) a Martin Šubrt (náměstek ředitele pro městskou dopravu a marketing) zveřejnění dokumentu na oficiálním webu Ropidu po uskutečnění letošních dubnových změn.

Bojí se Ropid pravdy?

Dokument, který má ukázat na výhodnost expresních tunelbusových linek využívající tunely Městského okruhu se stále bojí Ropid zveřejnit. Přitom sám přiznává, že linka v tunelu by byla oblíbenější než nyní oblíbená expresní linka 125 na Jižní spojce. Dokonce zaznívají neoficiální informace, že pánové se bojí zveřejnit dokument ze strachu, že by dali za pravdu dlouholetému zastánci tunelbusů Ondřejovi Matějovi Hrubešovi, šéfredaktorovi dopravního webu MHD86.cz. Dokument o výhodnosti tunelbusů spojující Prahu 5 a Prahu 6 (Anděl – Dejvická) a Prahu 6 s Prahou 9 a Prahou 18 (Dejvická – Prosek – Letňany) přitom existuje podle zákulisních informací už přes rok.

Netransparentnost na 1. místě?

Závěrem je dobré připomenout, že „nové“ vedení Ropidu v čele s Petrem Tomčíkem a Martinem Šubrtem na začátku slibovalo transparentnost a otevřenost. Jenže, skutečnost se zdá být opačná. Jednají s Pražany netransparentně a bojkotují zavedení expresních autobusových linek v tunelech, resp. tak činí prostřednictvím zamlčování zmíněného dokumentu.


P. S.: Martine, osobně tě mám rád a tohle považuji za pracovní výtku.


Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou