Praha zahájila výstavbu metra D pro Středočechy

Ve středu 19. června byl na Pankráci slavnostně zahájen geologický průzkum stavby metra D. Před novináři se chopili sbíječek primátor města Zdeněk Hřib, jeho náměstci Petr Hlaváček a Adam Scheinherr a také generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski. Následně sbíječky vyměnili za lopaty a rozbitou živici naházeli na nakladač.


Celé představení jen kazil fakt, že živici si cvičně rozvrtali politici už den předchozí, kdy si zkoušeli práci se sbíječkou a možná i s lopatou. Přesto tato tisková konference patřila k těm nejzajímavějším, kde se „něco dělo“ a celková medializace zahájení metra D se pohledem PR povedla velmi dobře.

A jak na místě poznamenal generální ředitel DPP Petr Witowski, letos se jednalo o zahájení geologického průzkumu a pokud půjde všechno hladce, za rok se možná setkáme znovu u faktického zahájení stavby metra D.

Trasa metra D povede z Pankráce přes Krč do Libuše. Jak už bylo v minulosti mnohokrát připomínáno, trasa metra D se vyhýbá sídlištím na jihu Prahy a bude sloužit především pro dojíždějící Středočechy. Přesto bude placena pouze z finančních prostředků Prahy. Pražané ze sídlišť Lhotka, Kamýk a Modřany budou muset i nadále jezdit autobusem.

Na druhou stranu je dobře, že se konečně začne v Praze stavět metro. V posledních letech byla totiž zastavena dopravní výstavba v celém městě. Přitom pokud by se pokračovalo na dostavbě metra A na letiště, podle plánů jsme mohli už rok jezdit metrem na ruzyňské letiště a letos se mohlo navázat stavbou metra D.

Ke středečnímu zahájení natočila do Událostí reportáž České televize.
Další články o metru D:

 

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.