V únoru se Dopravní podnik hl. m. Prahy pochlubil, že začne dezinfikovat všechny tramvaje ozónem. Důvodem mimo jiné byla chřipková epidemie. O autobusech ani metru nepadlo tehdy ani slovo.
Proto byl dopravní podnik dotázán, zda a od kdy bude ozónem dezinfikovat také všechny autobusy a vozy metra. Bylo by to logické, protože jednotlivé dopravní prostředky (tramvaje, metro a autobusy) se dělí přibližně třetinami na počtech přepravených osob za jeden den.
Jenže dopravní podnik upřednostňuje jen tramvaje. „DPP používá dezinfekci při každém z pravidelných úklidů autobusů či metra, nicméně dezinfekce ozónem se v této chvíli týká „pouze“ všech našich tramvají,“ sdělila koncem února pro MHD86.cz tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.
Přitom ještě v polovině února se dopravní podnik v tiskové zprávě pyšnil, že metoda čištění vozidel ozónem viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech používá.
- Dopravní podcast (190) → Ondřej Klíma: Než hledat práci v prosinci, sbalil jsem batoh a cestoval
- Curych s nárůstem obyvatel plánuje rozšířit tramvajovou síť
- Pražská strojírna dokončila rekonstrukci vozovny v Estonsku
- DPP získal pravomocné povolení na projekt elektrifikace autobusové linky č. 131 Bořislavka – Hradčanská
- Z ulic Bernu mizí po letech modré tramvaje
„Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů,“ stojí v tiskové zprávě DPP.
Proto je podivuhodný rozdílný přístup k čištění tramvají a autobusů a souprav metra v Praze.
Kvůli koronaviru zasedla v pondělí také Bezpečnostní rada MČ Prahy 6. S ohledem na ruzyňské letiště rada požádá dopravní podnik o zvýšenou dezinfekci autobusů, které podnik provozuje na linkách 119 a 191 jezdících na letiště.