Ve středu 4. března došlo k nehodě muzejní tramvaje T3 s ev. č. 6340. O nehodě vozu informovali redakci čtenáři. Mnohým „vrtalo“ hlavou, proč se muzejní exponát prohání Prahou a jak k nehodě došlo. Dalším vadilo, že fotografie nabourané tramvaje byla zveřejněna a začalo se o její jízdě mluvit.
„K nehodě muzejního vozu 6340 s osobním automobilem došlo ve středu u zastávky Nové Strašnice. Dle našich zjištění se řidič osobního automobilu prý na komunikaci vyhýbal kropícímu vozu najetím na přejezd přes tramvajovou trať, přičemž si nevšiml projíždějící tramvaje. Na vině je řidič osobního automobilu,“ sdělil pro MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí odboru komunikace v dopravním podniku.
Tramvaj byla podle dopravního podniku naštěstí poškozena jen v přední části vozu a oprava bude provedena v dílnách dopravních podniků.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o muzejní vůz, po dobu opravy nebude vystavován, po opravě bude opět umístěn do expozice Muzea MHD,“ dodal Šabík.
Podobná nehoda se stala i s tramvají T3 ev. č. 6921, která je vypravována na retrolinku 23. Vůz je v těchto dnech na opravě v dílnách.
„Tramvaj 6340 byla na plánované služební jízdě, protože i muzejní vozy musí minimálně 2x ročně na jízdu do běžného provozu, aby si udržely průkaz provozní způsobilosti,“ sdělil vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
Otázkou jen zůstává, zda je nejlepší nápad jezdit s muzejními exponáty v rušném pracovním dni přes celou Prahu na „vyhlídkovou jízdu“. Jestli by pro takové jízdy nebyl vhodnější klidnější provoz například o víkendech ráno-dopoledne. Teď se naštěstí nic zásadního nestalo, ale z historie známe nehody, kdy vůz jde poté do šrotu a nebo musí projít náročnou opravou pro kterou se shání historické díly, nebo se musí nově na zakázku vyrobit.
Važme si sbírky historických – muzejních vozidel.