V roce 2019 pořídili dopravci PID rekordních 373 nových autobusů. Díky tomu se celkový podíl bezbariérově přístupných vozidel na konci roku zvýšil o 5 % na 76 % v roce 2019. Průměrné stáří vozového parku se za všechny dopravce podařilo výrazně snížit z 8,5 na 7,0 let.
Z 373 nových autobusů je 206 určeno pro provoz v pražské MHD, 167 na příměstských a regionálních linkách PID. Z celkového počtu nových vozidel je 102 kloubových, 33 patnáctimetrových, 220 standardních dvanáctimetrových a 18 s nižší kapacitou.
Nejvíc nových autobusů pořídila tato pětice dopravců: Dopravní podnik hl. m. Prahy (182 autobusů), ČSAD Střední Čechy (42 autobusů), ARRIVA CITY (34 autobusů), ČSAD MHD Kladno (34 autobusů) a ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY (32 autobusů).
A jací konkrétní výrobci se na dodávkách nových autobusů podíleli? První příčku obsadil SOR s 245 autobusy, druhé bylo Iveco s 81 autobusy a třetí Scania s 15 vozy. Dále následoval MAN (14 autobusů), Setra (10 autobusů), Solaris (5 autobusů) a Dekstra (3 autobusy).
V systému PID je zapojeno celkem 2500 autobusů 20 dopravců. Od roku 2020 platí nové standardy kvality PID, které předepisují přísnější pravidla pro pořizování i provoz vozidel. Nově smějí být do systému PID zařazována pouze nová vozidla, maximální stáří vozidel nesmí překročit 17 let. Nové autobusy musí být vybaveny celovozovou klimatizací a musí být bezbariérově přístupné.
TZ ROPID