Konec dvoukolejné smyčky Petřiny

S plánovanou rekonstrukcí tramvajové trati Vozovna Střešovice – Petřiny dojde ke změně podoby stávající smyčky Petřiny. Současná dvoukolejná smyčka bude nahrazena smyčkou s předjízdnou kolejí. Resp. smyčka bude mít dvě výstupní zastávky a jednu nástupní (v místě dnešní vnitřní nástupní zastávky) s provozem po směru hodinových ručiček. Tím zůstane před smyčkou zachováno křížení směrů.

Kromě smyčky budou upraveny i ostatní zastávky v ulicích Na Petřinách a Střešovická. Nástupiště budou vyvýšena pro lepší nástup do vozidla a zároveň zkrácena na 33-35 metrů. V zastávce Vojenská nemocnice je plánována společná zastávka tramvají a autobusů.

►Oznámení zahájení stavebního řízení RTT Střešovická – Na Petřinách

Nová podoba smyčky Petřiny

Nová podoba smyčky Petřiny

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou

5 komentářů

    • Radim
    • 30/09/2015

    Jaky ma smysl to krizeni? Proc neni provoz jednoduse proti smeru hodinovych rucicek? Tady vidim jen nevyhody:
    – komplikovana a draha konstrukce
    – problematicky provoz s krizenim
    – nebezbecny prichod i odchod z nastupist vzdy s prechodem koleji

    • Pohodlný nástup pro cestující z jednoho nástupiště. Konec přebíhání cestujících před odjíždějící tramvají.

        • Radim
        • 30/09/2015

        Proc by to jedno nastupiste nemohlo byt tam, kde bylo drive vnejsi nastupiste?

        • Dotaz na ty, co ty kreslili. Předpokládám, že opačně by se to tam z nějakého důvodu nevešlo.

          • Martin
          • 01/10/2015

          Důvod je jednoduchý, pokud by se ponechal současný poloměr oblouku, vytvořila by se mezi obloukama mezipřímá, která je v prostoru smyček nepřípustná (navíc, její minimální délka musí být 6 m). V případě, že by se použil oblouk o větším poloměru, došlo by k přesunu označníku nástupní zastávky blíže ke křížení, což by zase ovlivnilo samotnou konstrukci křížení. Taktéž by došlo ke zúžení vozovky a k jejímu “zešišatění”.