S Karosami B741 se v Praze neloučil jen Dopravní podnik Praha, ale také řada příznivců webu MHD86.cz. Ti se s kloubovým autobusem rozloučili na lince X-86 koncem května 2015.
Trasa linky X-86 vedla po území Městských částí Praha 5, 6 a 13, s nástupní zastávkou Dejvická (v obratišti Vítězné náměstí) a výstupní zastávkou Lotyšská. Mohlo by se tak zdát, že se jednalo o nejkratší linku v Praze, ale není tomu tak. Linka X-86 vedla z Dejvické, přes Hanspaulku (po lince 131) a Ořechovku (po bývalé lince 132) do obratiště Stadion Strahov. Odtud pokračovala přes Jinonice na Nové Butovice (po bývalé lince 149) a následně přes Dívčí Hrady (po lince 231) do tunelu Mrázovka a Strahovského tunelu. Po výjezdu z tunelů trasa pokračovala přes Vozovnu Střešovice a Vítězné náměstí do konečné zastávky Lotyšská.
Na linku byl vypraven klíčovský vůz Karosa B741, evidenčního čísla 6116, který byl vyroben v roce 1996 a u dopravního podniku jezdil 19 let. Po rozloučení s vozem na 1. pořadí linky X-86 koncem května, vyjel autobus ještě 3. 6. 2015 na 5. pořadí linky 152 a zcela naposledy byl nasazen v sobotu 6. 6. 2015 na zvláštní 11. pořadí linky 213, kde proběhlo oficiální pražské rozloučení s Karosami B741.
foto: Ondřej Matěj Hrubeš, Jaromír Prouza, Josef Hubka
To je škoda, že jsem o této akci vůbec nic nevěděl. Na rozlučce 6.6. jsem byl, na autobusovém průvodu den poté také, ale tohle mi uniklo.
Nic si z toho nedělejte, šlo o pravidelnou neveřejnou linku 86 pro kamarády.
Příznivcem jsem ale o této akci jsem nevěděl :/ snad příště 🙂
Honzo, pravda, ty jsi velkým příznivcem webu a děkuji za to. Lépe řečeno, bylo to pro příznivce linky 86 🙂
Kdo tuto linku platí a jak často vyjíždí (s jakými vozy např.?) Děkuji
Petře, platí jí objednavatel a jezdí jednu ročně.