Ropid představil své “kvality” na Dni PID v Milovicích

V sobotu 16. 4. 2016 pořádal ROPID první letošní den s pražskou integrovanou dopravou (Den PID). Lákal na historické vlaky v trase Praha – Milovice, historické autobusy jezdící v Milovicích mezi nádražím a zábavním parkem Mirakulum a na zlevněný vstup do zmíněného parku, ve kterém jezdí i historický vláček.

Na linku S20 dnes vypravená historická “Bobina s patrama” v rámci Dne PID.
(Praha, Masarykovo nádraží, 16/4/2016)

Zveřejnil(a) MHD86.cz – Městská hromadná doprava dne 16. duben 2016

S partou kamarádů jsme se nechali zlákat na historický vlak ve složení “Bobina a zelená patra” a vyrazili do Milovic. Prvním překvapením bylo, že v hale Masarykova nádraží jsme nenašli automat na jízdenky PID, abychom si koupili celodenní jízdenku do všech pásem. Při letité masáži Ropidu o integraci železnice do systému PID to byla tedy celkem překvapivá skutečnost. Jízda vlakem byla fajnová a pohodová. Podél trati se vyskytovalo plno železničních fotografů, jen to počasí zrovna nepřálo.

140 085 u Milovic:

Zveřejnil(a) Citybus.cz dne 16. duben 2016

Příjezd do Milovic nás velmi pozitivně překvapil. Hned na nástupišti bylo několik stánků. Ten s klobásami a grilem provonil vlak ještě dřív, než se otevřely dveře. Bylo to jasné znamení, že akce bude úspěšná. Vedle byly stánky s dopravní tématikou a stánek Ropidu. Pracovníci Ropidu rozdávali různé mapy a tiskoviny a zároveň dávali návštěvníkům pamětní jízdenku, se kterou jste měli získat slevu na vstup do Mirakula a 50% slevu na parní vláček v Mirakulum. No, než jsme se rozkoukali a vyšli s ostatními cestujícími z našeho vlaku před nádraží, všechny tři autobusy na lince 432 odjely. Pracovníci Ropidu rozdávali jízdní řád s hodinovým intervalem linky 432, ale dodávali, že historické autobusy na lince jezdí častěji. To byla ale jen fáma. Když se za dvacet minut všechny autobusy vrátily, čekaly opět přes půl hodiny do odjezdu dle jízdního řádu. A to i přesto, že byly vozy už od jejich příjezdu naplněny cestujícími. Zkrátka Ropid ukázal návštěvníkům (pod osobním dohledem ředitele Ropidu Petr Tomčíka a vedoucího Odbor marketingu Filipa Drápala), že MHD v jejich pojetí jezdí podle jízdních řádů a hromadně. Není přeci možné, aby jezdily proložené např. v intervalu 20 minut, když můžou jezdit všechny tři společně jednou za hodinu. Ale tak jsme si dali pivo a klobásu a uteklo to. Jenže nebyl to první problém.

Ropid nezklamal a na Dnu PID ukázal, jak správně funguje hromadná doprava na lince 432. Tři autobusy za sebou a poté hodina klid.
(Milovice, 16/4/2016)

Zveřejnil(a) MHD86.cz – Městská hromadná doprava dne 17. duben 2016

Přijeli jsme autobusem k Mirakulu, zaplatili “zlevněné” vstupné 120 Kč a došli ke stanici parního vláčku. Ten měl jezdit v 30 minutovém intervalu. No, vláček jezdil, to je pravda. Ale jen manipulačně bez cestujících. Po více jak půl hodině jsme tedy čekání vzdali a vyrazili ke stánku na pivo a jídlo. Když jsme se vrátili zpět, na nástupišti čekali titíž lidé jako předtím. Ale opět byl vidět odjezd dalšího manipulačního vlaku bez cestujících. Asi po dalších 20 minutách přijel první vlak, který bral cestující (ač podle tabule měli vlaky jezdit už od 12:00). Nasedli jsme a jeli jsme. Jízda po úzkorozchodné dráze byla pěkná a příjemná. Teda do doby, než přišel mladý pan průvodčí a chtěl po nás 400 korun za 3 minuty jízdy. Slova o slevě 50% anoncované Ropidem na letáku akce, pracovníky infostánku Ropidu a také pokladní v Mirakulu ho nezajímali. Žádná sleva prý domluvená není a ať koukáme zaplatit plnou cenu. To jsme odmítli a bylo nám řečeno “že si to vysvětlíme venku na výstupu”. Jaké bylo pro průvodčího u výstupu překvapení, že se ke slevě začali hlásit s námi i další cestující. Průvodčí pochopil, že nemá šanci, a tak jsme platili anoncovaných 50% z běžného jízdného.

Parní vláček v Mirakulum a jedna z mnoha manipulačních jízd bez cestujících.

Parní vláček v Mirakulum a jedna z mnoha manipulačních jízd bez cestujících.

Evidentně Ropid nasliboval slevy, které neměl dostatečně projednané s ostatními organizacemi. Škoda, zanechalo to další škraloup na akci. A jaký je závěr? Že Regionálnímu organizátorovi PID organizace nejde. V sobotu ukázal všem účastníkům, jak má MHD podle nich vypadat. Žádné proložené intervaly a dispečerské řízení provozu, prostě interval hodina (ač se všude kolem pohybují vedoucí a pracovníci Ropidu). Žádné navazující přestupy vlak-bus-parní vlak. Vlaky na odjezdu z Milovic pravidelně zpožděné. A naslibovanou slevu si musíte tvrdě vyhádat. Přitom akci v Milovicích a Mirakulum nepořádal Ropid poprvé.

No, nevím, jestli tohle pojetí podporuje image Ropidu. Ale podle vedoucího odboru marketingu Filipa Drápala a ředitele Petra Tomčíka asi ano. Jinak by situaci na místě operativně řešili.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

9 komentářů

    • Pepa
    • 19/04/2016

    No, co k tomu říct. Byl to den, kde se mohl ROPID “předvést” a možná i nalákat některé automobilisty do autobusů a vlaku, ale to by to nebyl ROPID, aby něco nepokazil. A tady, jak koukám, pokazili téměř vše. Rodiny s dětmi, které se chtěli svézt vlakem, busem a parním vlakem zažili hodinové čekání a hádání se o slevy. To mohli jet rovnou do Kauflandu!

    • Nejhorší na tom je, že se tak dělo pod osobní přítomností vedoucích z Ropidu.

        • Pepa
        • 20/04/2016

        Velmi mě pobail odkaz na Váš příspěvek na Twitteru. Tyhle potvory by snad byly lepší vedoucí ROPIDU než ty, co tam “ouřadujou”.

    • Eda
    • 19/04/2016

    Ondro, nechceš si to po sobě přečíst a opravit si ty chyby ve shodě podmětu s přísudkem? Vždyť je to učivo základní školy 🙂 A navíc hrubky zrovna v hejtech nepůsobí dobře.

    • Edo, věř, že se snažím chyby minimalizovat a není to lehké pro mě všechny uhlídat. Rád se nechám tebou opravit. Já jedničky z češtiny neměl.

    • Nějaký chyby se mě povedlo ještě odhalit. Pokud tam nějaká ještě zůstala, budu rád za její odhalení.

    • GEORGE
    • 26/04/2016

    No jo, kritizovat dovede každej…
    Já jsem tam taky byl a byl to fajn výlet. Projel jsem se historickým vlakem i busem, bylo dobré občerstvení i suvenýry. Takže až na hromadu bláznivých šotoušů to byla podařená akce. Jestli něco neklaplo na 100 %, tak to přece nevadí. Klíčová je běžná každodenní doprava na vysoké úrovni – tou se získává popularita. A ač se vám to třeba nezdá, pořád ji v Praze a okolí máme. I když je otázkou, zda je to zásluha ROPIDu nebo spíš naopak.

    • Je prima, že máte lepší zážitek 🙂
      K té pražské dopravě, když si přečtete mé názory, zjistíte, že pražskou MHD považuji za jednu z nejlepších. Avšak nemám pocit, že je to zásluha Ropid. V posledních letech provádí neustále změny v linkovém vedení, prodlužuje intervaly, čím lidé míří do aut.